Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan ve Mekan İlişkisi | İMS220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak. |
Ders İçeriği |
İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk . |
Ders Kaynakları |
Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |