Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Koruma ve Restorasyon | İMS224 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır. |
Ders İçeriği |
Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli aktarılarak, Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon örnekleri incelmeleri kapsamında süreç ilerletilerek, Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç olarak dönem içerisinde aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989. Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları. Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999. Erder C., Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975. Jokilehto J., Mimari Koruma Tarihi, İngiltere 2005. Kuban D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul, 2000. Naumann R., Eski Anadolu Mimarlığı, Ankara, Türkiye, 1998. Uluslararası Konferans Çalışmaları, İstanbul, 2000, 2000. Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon, İstanbul, 1996. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
1 | Koruma Anlayışının Evrimi Ve 19. Yüzyıl Kuramları İle Çağdaş Bilimsel Kuramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması) | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Anıt Kavramı, Türleri, Tanımı | Grup Çalışması |
3 | Mekansal analizi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan İç Ve Dış Nedenler | Grup Çalışması |
4 | Yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Bir Bütün Olarak Çevre Ve Sit Koruma | Grup Çalışması |
5 | Bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Türkiye’de Tarihsel Çevreyi Oluşturan Mimari Mirasın Kronolojik Değerlendirmesi: 19. Ve 20. Yüzyıl. | Grup Çalışması |
6 | Restitüsyon projesinin hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Korunması Gereken Kültürel Ve Doğal Değerlerin Sınıflandırılması, Hukuk Piramidi Ve Koruma Kanunu. | Grup Çalışması |
7 | Restorasyon projesinin hazırlanma süreci ve işlemleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Koruma Ve Restorasyon Uygulama Terminolojisi: Restorasyon Çalışmalarında İzlenen Süreç. | Grup Çalışması |
8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara sınav | Grup Çalışması |
9 | Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Koruma Ve Restorasyonda Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Bilgi Ve Veri Toplama. | Grup Çalışması |
10 | Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Restorason Çalışmaları Sürecinde Kullanılan Proje Tipleri, Proje Örnekleri Ve Kullanım Amaçları. | Grup Çalışması |
11 | Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Restorasyon Yöntemleri. | Grup Çalışması |
12 | Araştırma konusunun sunumu I | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Restorasyon Yöntemleri. | Grup Çalışması |
13 | Araştırma konusunun sunumu II | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Araştırma konusunun sunumu III | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Yarıyıl sonu sınavı | Grup Çalışması |
15 | Araştırma konusunun sunumu IV | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
16 | Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | |||
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | |||
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | |||
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |