| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Oda Akustiği | İMS225 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, iç mekan akustiği ve bina akustiği bilgisi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler temel akustik konseptleri ve insan işitmesi, iç/dış ses yayılımı, mimari akustik teorilerini, binalardaki akustik konfor ve gürültü kontrolü temel prensiplerini tanıyacaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, iç mekanda akustik terimleri ve kavramları öğretilir ve bununla ilişkili tasarım prensipleri tartışılır. |
| Ders Kaynakları |
Mehta, M., Johnson, J. & Rocafort, J. (1999). Architectural Acoustics: Principles and Design. New Jersey: Prentice Hall (ISBN 0-13-793795-4)
Cavanaugh,W.J., Tocci, G.C. & Wilkes, J.A. (2010). Architectural Acoustics: Principles and Practice. New Jersey: John Wiley & Sons (ISBN 978-0470190524). Beranek, L. (2010). Concert Halls and Opera Houses: Music, Acoustics, and Architecture. Springer-Verlag New York (978-1441930385) Cowan, J.P. (1994). Handbook of Environmental Acoustics , John Wiley & Sons, New York(ISBN 0471285846). Moore, J.E. (1988). Design for Good Acoustics and Noise Control. Hong Kong: Macmillan Education Ltd (ISBN 0-333-24293-9). |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Oda Akustiği ile ilgili genel bilgi | Ders |
| 2 | Ses bileşenleri ve insan işitmesi | Ders |
| 3 | Ses yayılımı, Ses seviyesi ve Desibel ölçeği | Ders |
| 4 | Sesin yutulması, dağılması ve kırılması | Ders |
| 5 | Ses yutucu malzemeler | Ders |
| 6 | Ses yalıtımı | Ders |
| 7 | Ses yalıtımı uygulamaları | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Gezi | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 10 | Binalarda Gürültü Kontrolü | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 11 | Odalarda ses hareketi | Ders |
| 12 | Konuşma amaçlı salonlarında tasarım parametreleri | Ders |
| 13 | Müzik salonlarında tasarım parametreleri | Ders |
| 14 | Akustik olmayan mekanlar: Kamusal Alanlar ve Ses Peyzajı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler temel akustik terimleri, kavramları ve ilkeleri tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Öğrenciler oda akustiği ve çevresel gürültü ile ilgili teorileri tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Öğrenciler bina akustiğinde kullanılan teorileri anlatabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Öğrenciler bina akustiğinde kullanılan temel ölçme yöntemlerini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Öğrenciler farklı mekânlarda doğru akustik malzeme kullanımını kıyaslayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |