Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik | İMS230 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Halime TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
İzdüşüm, düzlem ve farklı boyutta bakış açısını geliştirmek |
Ders İçeriği |
Geometrik çizimler, tasarı geometri metotlarının uygulanması, izdüşüm kuralları |
Ders Kaynakları |
Genel Matematik I, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Palme Yayıncılık, 2016
Thomas Kalkülüs Cilt 1, Çeviri: Mustafa Bayram, Maurice D. Weir , Joel R. Hass , George B. Thomas, 2013 Calculus, A Complete Course-Fifth Edition, Robert A. Adams, Addison-Wesley, 2001. CALCULUS,JAMES STEWART,Brooks/Cole,2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarı geometrinin tanımı, yeri ve önemi | Ders Gösterim |
2 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Gösterim |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Gösterim |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Gösterim |
5 | Gerçek büyüklüklerin bulunması | Ders Gösterim |
6 | Cisimlerin izdüşümleri | Ders Gösterim |
7 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
7 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
9 | Ara Sınav, Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Gösterim |
7 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
7 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
7 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
13 | İzdüşümün tanımı ve çeşitleri | Ders Gösterim |
14 | Noktanın, doğrunun, düzlemlerin izdüşümleri | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarımları çizim tekniklerini uygulayarak gerçekleştirmek | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Görünürlük metotlarını bilmek | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Açınım çizimleri yapabilmek | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımları çizim tekniklerini uygulayarak gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Görünürlük metotlarını bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Açınım çizimleri yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |