Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşçi Sağlığı ve Güvenliği | İMS234 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tayfun POYRAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanununun ülkemize iş hayatında getirdiği yenilikleri vurgulamak, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenebilmesi için işverenin yükümlülüklerini, çalışanların yasal hak ve sorumluluklarını mevzuat kapsamında öğrenmelerini sağlamaktır. İş kazaları ve meslek hastalıklarının fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikososyal ve ergonometrik etmenlerini anlatmak, iş kazalarının nedenleri, önleme yöntemleri ve istatiksel hesaplarını açıklamaktır. İşyerlerinde kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımların neler olduklarını ve kullanım şekillerini anlatmak, acil eylem planının ne demek olduğunu ve güvenlik ve sağlık işaretlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
İş Sağlığı ve Güveniği kavram ve kurallarının gelişimi, ulusal ve uluslararası sözleşmeler, 4857 sayılı İş Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu, İş sağlığı ve güvenliğinde çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler, çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, işyeri temizliği ve düzeni, iş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar, meslek hastalıkları, çocuk ve genç işilerin alıştırılma usul ve esasları ve bu konuyla ilgili mevzuat, fiziksel etmenler, kimyasal etmenler, yangın, biyolojik etmenler, ergonomik etmenler, iş kazaları, kişisel koruyucu donanımlar, güvenlik ve sağlık işaretleri, acil eylem planları. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Yrd. Doç. Dr. Fuat Bayram, Türk İş Hukukunda İş Sağlığı Güvenliği ve Denetimi, Beta Yayınevi. İş Sağlığı ve Güvenliği Mustafa Altın , Şakir Taşdemir |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış | |
2 | iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi | |
3 | İş sağlığı ve güvenliğinin amacı | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği alanında kavramlar | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
8 | ara sınav | |
11 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
11 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
11 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
12 | İş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutları | |
13 | İş yerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesi | |
13 | İş yerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş sağlığı ve güvenliğinin önemi kavranır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Farklı iş kollarında iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İş hijyeni, yangın, aciil durum planları hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş sağlığı ve güvenliğinin önemi kavranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı iş kollarında iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İş hijyeni, yangın, aciil durum planları hakkında bilgi sahibi olunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |