| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş Yeri Tasarımı | İMS251 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yerleşim planlarının çizimini yapar, Mekan mobilya ilişkisi kavrar. bir iş yeri tasarımı yapacağı zaman mekanla ilgili teknik ve teorik bilgileri kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Bu derste öğrenci edineceği bilgileri kullanarak bir iş yeri tasarımı ile ilgili bilgilerin neler olacağı konusun da bilgi sahibi olur. |
| Ders Kaynakları |
Francısd.K. CHING, İç Mekan Tasarımı, Yem Yayınevi, 2004.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 7 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşyeri ve ofis-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 2 | İşyeri ve ofis-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 3 | Mekan mobilya ilişkisi-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 4 | Mekan mobilya ilişkisi-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 5 | Mekan mobilya ilişkisi-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 6 | İşyeri tasarımı-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 7 | İşyeri tasarımı-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 8 | Ara Sınav | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 9 | İşyeri tasarımı-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 10 | İşyeri tasarımı-4 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 11 | İşyeri tasarımı-5 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 12 | Tasarım animasyonu oluşturma-1 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 13 | Tasarım animasyonu oluşturma-2 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 14 | Tasarım animasyonu oluşturma-3 | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ticari mekan imajı ve fiziksel çevre faktörlerinin irdeler. | |||
| Projesi çizilen iş yerini yeniden tasarlar. | |||
| Cephe görünüşlerinin çizimi yapar. | |||
| Projelerin etkili bir şekilde sunumunu yapar. | |||
| Yerleşim planlarının çizimini yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ticari mekan imajı ve fiziksel çevre faktörlerinin irdeler. | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | ;
| Projesi çizilen iş yerini yeniden tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ;
| Cephe görünüşlerinin çizimi yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Projelerin etkili bir şekilde sunumunu yapar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Yerleşim planlarının çizimini yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 3,8 | 1,4 | 3,2 | 4 | 3,2 | 3,2 | 2,6 | 3,2 | 3,8 | 4 |