| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modüler Sistemler | İMS252 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Gösterme, uygulama ve araştırma ödevleri |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
1) Doğada var olan modülerliğin mimari tasarımda kullanımının öğretilmesi amaçlanır. 2) Endüstrileşme sürecinde ortaya çıkan tasarım sorunları, modüler çözüm süreçleri ve sonuçlarının öğretilmesi amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Modülerlik, Doğada ve sanatta modülerlik, altın oran, Mısır ve antik mimaride altın oran, Endüstrileşme ile ortaya çıkan tasarım sorunları ve çözüm süreçlerinde modülerlik konuları incelenmesi ve irdelenmesi. |
| Ders Kaynakları |
ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973.
Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969. ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973. Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kavram açıklaması, modülerlik, doğada ve sanatta modülerlik: Altın Oran | Gösterim |
| 2 | Mekanda Modülerlik / Altın Oran | Gösterim |
| 3 | İnsan Vücudunda Modülerlik /Altın Oran | Gösterim |
| 4 | Mimaride Modülerlik: Mısır, Yunan ve Roma Sanatında Altın Oran: Keops Piramidi, Parthenon ve Neptün Tapınağı’nda Tasarım İlkeleri | Gösterim |
| 5 | Rönesans Sanat ve Mimarisinde Altın Oran: Albecht Dürer’in Proporsiyon Öğretisi, Leonardo da Vinci’inin Tasarım İlkeleri | Gösterim |
| 6 | Endüstrileşme: I ve II Endüstri Devrimleri | Gösterim |
| 7 | İlk Modüler Endüstri Yapısı: Chrystal Palace | Gösterim |
| 8 | VİZE SINAVI | Problem Çözme |
| 9 | Peter Behrens : Kurumsal Kimlik, Deutscher Werkbund | Gösterim |
| 10 | Bauhaus ve tasarım anlayışı | Gösterim |
| 11 | Türk Mimarisinde Altın Oran: Mimar Sinan’ın Eserlerinde Modülerlik | Gösterim |
| 12 | Modern Mimaride Modülerlik: Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret) | Gösterim |
| 13 | Modern Mimaride Modülerlik: Moshe Safdie | Gösterim |
| 14 | Modern Mimaride Modülerlik: Uzay Kafes Sistemleri | Gösterim |
| 15 | Genel ders öğrenimlerinin tekrarı ve öğrenme çıktıları üzerine tartışma | Tartışmalı Ders |
| 16 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. | |||
| Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek. | |||
| Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak. | |||
| Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek. | |||
| Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |