Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Tasarım | İMS253 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuvarında sayısal ortamda grafik tasarım programlarını kullanarak yapılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırarak, öğrencileri sektöre yönelik bilgiler kazandırarak, proje derslerine hazırlamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler, grafik tasarımın temel kavramları ve evrensel olarak kullanılan grafik tasarım yazılımları ile tanıştırılırlar. Grafik elemanları ve grafik kompozisyonun evrensel kurallarını, nokta, çizgi, düzlem, ritim ve denge, boyut, doku ve desen, renk, şekil-zemin ilişkisi, imge semiyolojisi ve kadraj, içerik ve hiyerarşi, katmanlar, transparanlık, modülerlik, ızgara sistemleri, simetri ve asimetri, diyagram, zaman ve hareket, kurallar ve kuralsızlık gibi temel grafik tasarım kavramlarını grafik ürünler ve örnekler üzerinden inceleyerek öğrenirler. Öğrencilere ulusal ve uluslararası grafik tasarım ürünlerinin örnekleri sunulur ve incelenir. Dönemin ikinci yarısında da öğrenciler terminoloji, grafik ürünler ve mecralar ile tanışırlar (afiş, broşür, dergi ve kitap kapağı, mekânsal grafikler, info grafikler, reklam grafikleri (Çizgi üstü ve çizgi altı reklam grafikleri, ilan, dış mekan, satış noktası teşhir malzemeleri vb). Örnekler üzerinden tasarım esasları, grafik öğelerin iletişimdeki fonksiyonu ve nasıl iletişim kurulduğu açıklanır. |
Ders Kaynakları |
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi,
Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje 1- Milliyetler/Ülkeler görsel çalışma | |
10 | hazırlanmis eskizlerin degerlendirilmesi | |
7 | Projenin son haline getirilmesi | |
4 | Proje 1'in teslimi 1. Ara sinav | |
5 | Proje 2- Yaratıcı işaretler | |
6 | hazirlanmis eskizlerin degerlendirilmesi | |
7 | Projenin son haline getirilmesi | |
8 | Proje 2'in teslimi 2. Ara sinav notlaması | |
9 | Proje 3-Diyagram | |
10 | hazırlanmis eskizlerin degerlendirilmesi | |
7 | Projenin son haline getirilmesi | |
12 | Proje 3'ün teslimi Sunuş | |
13 | Proje 4-Görsel Öykü | |
14 | Sunuş |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarımlarının yaratıcılık önceliğinde gerçekleşmesini sağlar. | |||
Sosyal boyutlu projeler kapsamında grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirir. | |||
Güncel olayları takip eder. | |||
1.Kavramın tanım ve analizinden başlayarak profesyonel düzeyde çözümünü geliştirebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımlarının yaratıcılık önceliğinde gerçekleşmesini sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal boyutlu projeler kapsamında grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel olayları takip eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1.Kavramın tanım ve analizinden başlayarak profesyonel düzeyde çözümünü geliştirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |