EN
  • Anasayfa
  • İMS267 Sürdürülebilir Tasarım (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS267 - Sürdürülebilir Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Tasarım İMS267 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Bu dersin genel amacı yeşil ve sürdürülebilir tasarım kavramını, özelliklerini ve faydalarını disiplinlerarası ,eleştirel ve felsefi bir bakış açısıyla ele almaktır.

Ders İçeriği

Ders, kaynak okumalar ve tartışmaları ile öğrencilerin sürdürülebilirlik, ekoloji ve sürdürülebilir tasarım kavramlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla öğrenmelerini ve sürdürülebilirliğin tasarım ve ürün geliştirme sürecindeki rolü konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Öğrenciler, ürünle ilgili çevresel etkiler, tasarım sürecinde enerji ve malzeme kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı ve en az çevresel etkili ürünün nasıl tasarlanacağı ile ilgili bilgi edineceklerdir.

Ders Kaynakları Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, by Janine Benyus, 2003
Design for Sustainability, A Practical Approach, Tracy Bhamra, Vicky Lofthouse
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 85
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,33
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, dersin kapsamının ve “sürdürülebilirlik” kavramının açıklanması, çevresel disiplinlerin tanıtılması. Gösterim
2 Sürdürülebilirlik ve ekoloji kavramı. Sürdürülebilirlikle ilgili temel ilkeler ve uygulamalar. Gösterim
3 Sürdürülebilirlik kavramında tasarımcının rolü ve sorumlulukları, sürdürülebilir tasarım araçları. Gösterim
4 Sürdürülebilirlik ve eko tasarımda çevresel ve ekonomik gerekçeler Gösterim
5 Sürdürülebilirlik ve stratejiler Gösterim
6 Sürdürülebilirlik ve mimari Gösterim
6 Sürdürülebilirlik ve mimari Gösterim
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Sürdürülebilirlik ve ürün tasarımı Ders Gösterim
10 Sürdürülebilirlik ve mobilya tasarımı Ders Gösterim
10 Sürdürülebilirlik ve mobilya tasarımı Ders Gösterim
12 Sürdürülebilirlik ve bio- mimicry örnekleri Ders Gösterim
12 Sürdürülebilirlik ve bio- mimicry örnekleri Ders Gösterim
14 Sürdürülebilir enerji kaynakları, tasarım yaklaşımları Ders Gösterim
15 Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri Ders Gösterim
15 Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endüstri tasarımı, mimari ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.
Ürün- Sürdürülebilirlik -kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve sürdürülebilir ürün tasarımı kavramını tartışabilir.
Sürdürülebilir tasarım yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli ve uygulayabilmeli
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek.
Sürdürülebilik kavramının irdelenmesi.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Endüstri tasarımı, mimari ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Ürün- Sürdürülebilirlik -kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve sürdürülebilir ürün tasarımı kavramını tartışabilir. - - - - - - - - - - - - -
Sürdürülebilir tasarım yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli ve uygulayabilmeli - - - - - - - - - - - - -
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek. - - - - - - - - - - - - -
Sürdürülebilik kavramının irdelenmesi. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -