Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yat Tasarımı | İMS268 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenci bu ders ile yelkenli ve motoryatların tasarım esaslarını, özelliklerini öğretmek ve uygulamalı bir tasarım süreci gerçekleştirir. |
Ders İçeriği |
Yat tanımı ve yatların sınıflandırılması, Dizayn ifadesi ve dizayn isteklerinin belirlenmesi, dizayn spirali, Tekne form tiplerinin genel özellikleri ve karşılaştırılması, Genel yerleşim planı, Deplasman ve yarı deplasman tipi tekne formu tasarımı, Kayıcı tekne formunun özellikleri, Kayıcı tekne form tasarımı, Motor yat tasarımı, genel özellikler ve özel istekler, Yelkenli yat tasarımı, genel özellikler ve özel istekler, Yelkenli teknelerde salma ve yelken tasarımı, Yat üretim yöntemleri ve yat yapımında kullanılan malzemeler, Yatların tasarım standartları. |
Ders Kaynakları |
Yat Tasarımı Genel İlkeleri – Lars Larsson/Rolf Eliasson
Wooden Power Boats – Benjamin Mendlowitz/Maynard Bray |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|