| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Islak Mekan Tasarımı | İMS271 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrenciye ıslak mekanlarda tasarım ilke- standartları bilgisini vererek, teknik sınırlayıcılar, su tesisatı ve ıslak mekan öğeleri üzerine bilgilendirerek, örnek mekanlarda verilerin analiz edilip tasarım önerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Islak Mekan: Tanımı, Özellikleri; Konut, Ticari ve Kamusal Mekanlarda Islak Mekanlar, Islak mekanlarda (mutfak, banyo, tuvalet vb.) verilerin analizleri, ıslak mekanlarda tasarım ilke ve standartları; tasarım ve uygulama açısından malzeme seçimlerinde gerekli kriterler; aydınlatma ve renk kullanımları, elektrik ve su tesisatı gözetilerek ıslak mekan proje hazırlama süreci. |
| Ders Kaynakları |
Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association.
Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association.
Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 2 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması; Islak mekan: Tanımı ve özellikleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 3 | Islak mekan örneklerinin sunumu ve irdelenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 4 | Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (banyo) tasarımı çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 5 | Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 6 | Islak mekan ( banyo) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 7 | Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 8 | Vize | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 9 | Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (mutfak) tasarımı çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 10 | Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 11 | Islak mekan (mutfak) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 7 | Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 7 | Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 14 | Final | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |