EN
  • Anasayfa
  • İMS271 Islak Mekan Tasarımı (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS271 - Islak Mekan Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Islak Mekan Tasarımı İMS271 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Öğrenciye ıslak mekanlarda tasarım ilke- standartları bilgisini vererek, teknik sınırlayıcılar, su tesisatı ve ıslak mekan öğeleri üzerine bilgilendirerek, örnek mekanlarda verilerin analiz edilip tasarım önerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Islak Mekan: Tanımı, Özellikleri; Konut, Ticari ve Kamusal Mekanlarda Islak Mekanlar, Islak mekanlarda (mutfak, banyo, tuvalet vb.) verilerin analizleri, ıslak mekanlarda tasarım ilke ve standartları; tasarım ve uygulama açısından malzeme seçimlerinde gerekli kriterler; aydınlatma ve renk kullanımları, elektrik ve su tesisatı gözetilerek ıslak mekan proje hazırlama süreci.

Ders Kaynakları Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association. Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2 Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması; Islak mekan: Tanımı ve özellikleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3 Islak mekan örneklerinin sunumu ve irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (banyo) tasarımı çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Islak mekan ( banyo) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Vize Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (mutfak) tasarımı çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Islak mekan (mutfak) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Final Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir. - - - - - - - - - - - - -
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar. - - - - - - - - - - - - -
Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular. - - - - - - - - - - - - -
Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -