Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Sunum Teknikleri | İMS275 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders bilgisayar laboratuvarında tasarım programları ile yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders öğrencilerin ürün çizim, render, işlenmiş görüntüler kullanarak, etkin ve güncel tekniklerle illüstrasyon ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
2 ve 3 boyutlu görselleştirme ve görsel iletişim tekniklerinin geliştirilmesi. Perspektif çizim yöntemlerinin detaylandırılması ile birlikte ışık, gölge, ton farklılılarının çizime aktarılması ve birden fazla çizim tekniğinin kullanılması ile birlikte ürün görselleştirmelerinin yapılması. Proje öncesi soyut düşünceye dayalı eskizler, görsel çözüm üretme ve teknik çizim, plan, kesit, ölçeklendirme yapılması. Pafta düzenlemesinin öğrenilmesi, sunum becelerilnin geliştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması | Ders |
1 | Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması | Ders |
3 | Sunum Paftası: Amacı, tanımı, boyutları ve örnek çalışmalar | Ders |
3 | Sunum Paftası: Amacı, tanımı, boyutları ve örnek çalışmalar | Ders |
3 | Sunum Paftası: Amacı, tanımı, boyutları ve örnek çalışmalar | Ders |
6 | Sunum paftası hazırlama teknikleri | Ders |
6 | Sunum paftası hazırlama teknikleri | Ders |
6 | Sunum paftası hazırlama teknikleri | Ders |
9 | Görsel araçların kullanımı | Ders |
9 | Görsel araçların kullanımı | Ders |
11 | Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri | Ders |
11 | Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri | Ders |
11 | Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri | Ders |
11 | Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci, malzeme ve doku özelliklerini doğru biçimde temsil ederek sunumlarda gerçekçi etki oluşturabilir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci, kendi tasarım portfolyosunu düzenleyip profesyonel biçimde sunabilir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, malzeme ve doku özelliklerini doğru biçimde temsil ederek sunumlarda gerçekçi etki oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, kendi tasarım portfolyosunu düzenleyip profesyonel biçimde sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |