| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mekan ve Mobilya Tasarımında Kullanıcı Olarak Çocuk | İMS276 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çocukların fiziksel,biyolojik,psikolojik durumlarına uygun olarak yapılacak bir tasarımdaki ana planlama ilkeleri anlatılacak, içmimari uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders,çocuk kullanıcıların fiziksel özelliklerine göre kullanılan mobilya gruplarına yönelik tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir. |
| Ders Kaynakları |
Ching, Francis, İÇ MEKAN TASARIMI RESİMLİ, İstanbul:YEM Yayınları,
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | Ders Gösterim |
| 2 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
| 2 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
| 4 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders Gösterim |
| 5 | Çocuk için mekan tasarımı; çocuk-mekan ilişkisi, mekan algısı | Ders Gösterim |
| 6 | Çocuk için mekan tasarımı; eğitim yapılarının planlama ilkeleri, malzeme ve detay çözüm önerileri | Ders Gösterim |
| 7 | Çocuk için mekan tasarımı; sağlık yapılarının planlama ilkeleri, standard ve normlar | Ders Gösterim |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 9 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Genel Tekrar | Gösterim |
| 14 | Genel Tekrar | Gösterim |
| 16 | Final Sınavı | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, | |||
| İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme | |||
| Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi | |||
| Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması | |||
| Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |