| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel İşletme | TDP107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkileri. |
| Ders Kaynakları |
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım, İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 2 | İşletmelerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 7 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 9 | Üretim Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 10 | Pazarlama Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 11 | Finansman Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| 14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| İşletmenin özelliklerini sıralamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Kuruluş karar sürecine katılmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| İşletmenin özelliklerini sıralamak | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Kuruluş karar sürecine katılmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,45 | 5 | 5 | 4,73 | 4,73 | 3,91 | 5 | 5 | 5 | 4,36 | 4,36 |