Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İşletme | TDP107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Anıl TAFLAN |
Amaç |
Bu ders, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkileri. |
Ders Kaynakları |
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
2 | İşletmelerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
7 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
9 | Üretim Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
10 | Pazarlama Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
11 | Finansman Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | |||
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | |||
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | |||
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | |||
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ;
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | ;
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 3,2 | 3 | 3,2 | 3 | 2,8 | 2,8 | 3,4 | 3,4 | 3,6 | 2,8 | 3 |