| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Ekonomi | TDP109 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ |
| Amaç |
Bu ders kapsamında mikro ekonominin temel kavramları ve genel işleyişin öğretilmesi ile birlikte ekonominin toplumsal etkileri, kalkınma iktisadının temel kavramları ve sonuçları arasında ilişki kurma becerisini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Ekonomiye ilişkin temel kavram ve tanımlar, fiyat mekanizması, arz ve talep esnekliği, fiyat ve üretim teorisi ile birlikte piyasa türleri ve makro ekonomik kavramların tanımlanması ilişkin bilgiler ders kapsamında anlatılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Yıldırım, K & Koyuncu, C. (2020). İktisada Giriş I. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. E-ISBN: 978-975-06-3922-7.
Eğilmez, M. (2021). Örneklerle Kolay Ekonomi. Remzi Kitabevi, 27. Basım. Gürler, A., Z. (2021). Genel Ekonomi. Nobel Akademik Yayıncılık, 8. Basım. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel Ekonomiye Giriş | Ders |
| 2 | Kıtlık, Tercih ve Fayda | Ders |
| 3 | İktisat Biliminde Talep Kavramı | Ders |
| 4 | Piyasa Talep Eğrisi | Ders |
| 5 | İktisat Biliminde Arz Kavramı | Ders |
| 6 | Piyasa Arz Eğrisi | Ders |
| 7 | Piyasa Dengesi ve Piyasa Dengesindeki Değişmeler | Ders |
| 8 | Talebin Fiyat Esnekliği | Ders |
| 9 | Talebin Fiyat Esnekliğini Etkileyen Ekonomik Faktörler | Ders |
| 10 | Arz Esnekliği | Ders |
| 11 | Arz Esnekliğini Etkileyen Faktörler | Ders |
| 12 | Hükümet Müdahalelerinin Denge Oluşumlarına Etkisi | Ders |
| 13 | Üretim ve Üretim Fonksiyonu | Ders |
| 14 | Kısa Dönem ve Uzun Dönem Üretim Maliyetleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | |||
| İktisadi temel kavramları öğrenme | |||
| Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | |||
| Piyasa kavramını öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenmesi üzerindeki etkisini kavrama | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ;
| İktisadi temel kavramları öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Para, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Piyasa kavramını öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 1 | 2,25 | 2,75 | 1 | 1 | 1,25 | 1 | 1,75 | 1,25 |