Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Teknikleri | TDP118 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan temel iletişim tekniklerini öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Kılınç, B. & Eriş, U. (2018). İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
Tutar, H. (2022). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir Süreç Olarak İletişim ve İletişim Öğeleri | Ders |
2 | Sözel İletişim | Ders |
3 | Sözel İletişimde Konuşma Stratejileri | Ders |
4 | Sözsüz İletişim | Ders |
5 | Sözsüz İletişim Kodlarının Ortak Özellikleri | Ders |
6 | Sözsüz İletişimde Çevre, Beden Dili Ve Ses Kodları | Ders |
7 | Bireylerarası İletişim - İletişim Unsurları, Modeli ve İlkeleri | Ders |
8 | Bireylerarası İletişimde Mesajların Yapısı | Ders |
9 | Bireylerarası İletişimde Dinlemenin Önemi ve Grup İletişimi | Ders |
10 | Örgütsel İletişim | Ders |
10 | Örgütsel İletişim | Ders |
12 | Kitle İletişimi | Ders |
13 | Çevrim İçi İletişim | Ders |
14 | Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel iletişim kurabilmek | |||
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | |||
Etkili iletişim kurabilmek | |||
Bireysel iletişim kurmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel iletişim kurabilmek | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Etkili iletişim kurabilmek | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Bireysel iletişim kurmak | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1,75 | 2 | 3 | 1,75 | 3 | 3,75 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |