| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim Teknikleri | TDP118 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Seçmeli, Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Semih BAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan temel iletişim tekniklerini öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. |
| Ders İçeriği |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Kılınç, B. & Eriş, U. (2018). İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
Tutar, H. (2022). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 1 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bir Süreç Olarak İletişim ve İletişim Öğeleri | Ders |
| 2 | Sözel İletişim | Ders |
| 3 | Sözel İletişimde Konuşma Stratejileri | Ders |
| 4 | Sözsüz İletişim | Ders |
| 5 | Sözsüz İletişim Kodlarının Ortak Özellikleri | Ders |
| 6 | Sözsüz İletişimde Çevre, Beden Dili Ve Ses Kodları | Ders |
| 7 | Bireylerarası İletişim - İletişim Unsurları, Modeli ve İlkeleri | Ders |
| 8 | Bireylerarası İletişimde Mesajların Yapısı | Ders |
| 9 | Bireylerarası İletişimde Dinlemenin Önemi ve Grup İletişimi | Ders |
| 10 | Örgütsel İletişim | Ders |
| 10 | Örgütsel İletişim | Ders |
| 12 | Kitle İletişimi | Ders |
| 13 | Çevrim İçi İletişim | Ders |
| 14 | Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Örgütsel iletişim kurabilmek | |||
| İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | |||
| Etkili iletişim kurabilmek | |||
| Bireysel iletişim kurmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel iletişim kurabilmek | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Etkili iletişim kurabilmek | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Bireysel iletişim kurmak | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1,75 | 2 | 3 | 1,75 | 3 | 3,75 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |