| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Yazışma Teknikleri | TDP211 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersle öğrencilerin iş yaşamında etkili anlatım ve doğru yazı yazma tekniklerinin önemini kavramaları; biçim ve içerik kurallarına uygun mesleki yazıları (resmi, özel, iş yazıları) doğru ve hızlı bir şekilde hazırlamaları amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kurumsal iletişimde yazılı iletişimin yeri ve önemi; sekreteklik hizmetlerinde etkili yazılı iletişimin önemi; yazı yazma süreci; yazışmalarda yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı; iş ortamında yazıların öncelik dereceleri; İş yaşamında kullanılan yazı türleri; ülkemizde yazışmalarla ilgili yasal mevzuat; iş yazıları; özel yazılar; resmi yazışma kuralları, yazışmalarda protokol ilkeleri konularını kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Mesleki Yazışmalar. Nuray Keskin. Ekin Basım Yayın.
Mesleki Yazışmalar. Emel Selimoğlu. Nobel Akademik Yayıncılık |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim ve iletişimin türleri | Ders |
| 2 | Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları | Ders |
| 3 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller I | Ders |
| 4 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller II | Ders |
| 5 | Resmi yazı türleri | Ders |
| 6 | Resmi yazı örnekleri | Ders |
| 7 | Özel yazı türleri | Ders |
| 8 | Özel yazı örnekleri | Ders |
| 9 | İş yazıları türleri | Ders |
| 10 | İş yazıları örekleri | Ders |
| 11 | Kamu kurum ve kuruluşlarında yazışma ve önemi | Ders |
| 12 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma ve önemi | Ders |
| 13 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları I | Ders |
| 14 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları II | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişim ve yazılı iletişim hakkında bilgi sahibi olma | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim ve yazılı iletişim hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |