Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hastalık Bilgisi | TDP228 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sağlık nedir? Sağlık çalışanları ve enfeksiyonlar. Hastanede bulaşıcı hastalıkların izolasyonu. Bakteriler. Virüsler. Önemli bulaşıcı hastalıklar. Özel önem taşıyan bulaşıcı hastalıkla. Parazit hastalıklar. Sigara ve akciğer kanseri ve sağlıklı beslenme. Hasta hakları,insan vücudunun genel yapısı ve hastalıklar hakkında genel bilgi öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Slaytlar, Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | Ders |
2 | Hastalıkların Teşhisinde Hikaye Alma | Ders |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları | Ders |
4 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | Ders |
5 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Ders |
6 | Kan hastalıkları | Ders |
7 | Kas hastalıkları | Ders |
8 | SINAV+ İskelet Sistemi Hastalıkları | Ders |
9 | Üriner Sistem Hastalıkları | Ders |
10 | Sinir Sistemi Hastalıkları | Ders |
11 | Endokrin Sistem Hastalıkları | Ders |
12 | Kanserler | Ders |
13 | İş hastalıkları | Ders |
14 | SINAV+ Meslek Hastalıkları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan vücudundaki sistemlerin çalışma mekanizmasını ve hastalıklarını tanıyacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hastalıkların teşhis ve tedavisinde sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurmayı öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan vücudundaki sistemleri tanıyacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan bedenindeki sistemlerde meydana gelen hastalıkların farklılıklarını tanıyacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
İnsan vücudundaki sistemlerin çalışma mekanizmasını ve hastalıklarını tanıyacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Hastalıkların teşhis ve tedavisinde sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurmayı öğrenecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
İnsan vücudundaki sistemleri tanıyacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
İnsan bedenindeki sistemlerde meydana gelen hastalıkların farklılıklarını tanıyacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |