EN
  • Anasayfa
  • TDP102 Halk Sağlığı (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TDP102 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı TDP102 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK
Amaç

Toplumun ve başvuranın sağlığını korumak, geliştirmek, sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak ve yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip eczacılar yetiştirmek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Ders içeriğinde, halk sağlığı tanımı, halk sağlığı kapsamındaki öncelikli konular, çağdaş sağlık anlayışı, korunma kavramı, epidemiyoloji tanımı, uygulama alanları,Türkiye'de sağlık hizmetleri, epidemiyolojik ölçütlerin hesaplanması, halk sağlığı açısından önemli sağlık sorunlarının özellikleri, bulaşıcı hastalıklar, kronik hastalıklar, kazalar, afetler, kadın sağlığı ve üreme sağlığı, çocuk sağlığı ve bağışıklama, çevre ve sağlık ilişkisi, su hijyeni, gıda hijyeni, sağlık eğitimi, iletişim konuları yer almaktadır.

Ders Kaynakları emel Epidemiyoloji, Nazan Bingel (çeviren), 1993.
İlgili araştırma, makale ve kitaplar
İnternet, CD ve ilgili diğer kaynaklar
Sabahat TEZCAN, Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, 2009
Tezcan, S. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Epidemiyolojinin tanımı
2 Epidemiyolojinin amacı
4 Epidemiyolojinin kullanım alanları
4 Epidemiyolojinin kullanım alanları
5 Epidemiyoloji ile ilgili temel kavramlar
6 Epidemiyolojik araştırmlarda kullanılan kantitatif ölçüler
7 Ara Sınav
8 Epidemiyolojik araştırmalarda kullanılan gözlemsel ölçüler
9 Epidemioyik araştırmalarda kullanılan deneysel yöntemler
10 Randomize Kontrollü Deneyler
11 Epidemiyolojik kavram, ölçülerin planlama fonksiyonuna uygulanması
12 Epidemiyolojik kavram, ölçülerin örgütleme fonksiyonuna uygulanması
13 Epidemiyolojik kavram, ölçülerin yönlendirme fonksiyonuna uygulanması - Epidemiyolojik kavram, ölçülerin denetim fonksiyonuna uygulanması
14 Final Sınavına Hazırlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme.
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.
Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma.
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. - - - - - - - - - - - - - - -