EN
  • Anasayfa
  • TDP216 Mesleki Okumalar (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDP216 - Mesleki Okumalar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Okumalar TDP216 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ
Amaç

Bu dersle öğrencilerin iş yaşamında etkili anlatım ve doğru yazı yazma tekniklerinin önemini kavramaları; biçim ve içerik kurallarına uygun mesleki yazıları (resmi, özel, iş yazıları) doğru ve hızlı bir şekilde hazırlamaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kurumsal iletişimde yazılı iletişimin yeri ve önemi; sekreteklik hizmetlerinde etkili yazılı iletişimin önemi; yazı yazma süreci; yazışmalarda yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı; iş ortamında yazıların öncelik dereceleri; İş yaşamında kullanılan yazı türleri; ülkemizde yazışmalarla ilgili yasal mevzuat; iş yazıları; özel yazılar; resmi yazışma kuralları, yazışmalarda protokol ilkeleri konularını kapsar.

Ders Kaynakları sağlık kuyrumları işletmeciliği ile ilgili kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 kitap dağıtımlarının yapılması Problem Çözme
2 kitap özetleme teknikleri Beyin Fırtınası
2 kitap özetleme teknikleri Beyin Fırtınası
4 kitap özetlerinin dinlenmesi Gösterim Benzetim
4 kitap özetlerinin dinlenmesi Gösterim Benzetim
6 kitap özetlerinin dinlenmesi Grup Çalışması
7 kitap dağıtımı yapılması Gösterim Benzetim
8 Ara sınav Beyin Fırtınası
9 sunum teknikleri Gösterim Benzetim
9 sunum teknikleri Gösterim Benzetim
4 kitap özetlerinin dinlenmesi Gösterim Benzetim
12 kitap özelerinin dinlenmesi Benzetim Seminer Grup Çalışması
6 kitap özetlerinin dinlenmesi Grup Çalışması
14 Genel Sınava Hazırlık Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular Sunum / Seminer Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır Sunum / Seminer Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. Sunum / Seminer Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular 3 4 4 4 4 4 5 4 3 3 3 4 4 4 4
Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır 3 4 4 4 4 4 3 4 4 3 4 3 4 4 3
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar 4 4 4 4 5 4 4 5 4 2 3 4 4 4 4
Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. 4 4 5 4 5 5 4 4 5 3 2 4 3 4 4