EN
  • Anasayfa
  • ECH206 Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ECH206 - Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi ECH206 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ECZANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN
Amaç

Dersin amacı, öğrencinin işletmedeki işleyişler hakkında bilgi sahibi olması, envanter kaydı ile ilgili bilişim teknolojilerini öğrenmesi ve kullanabilmesidir.

Ders İçeriği

Stok tanımı, stok sistemleri, Eczanede rutin tutulan defterler ve kayıtlar, Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörler, Stok kontrolünün seçim tekniği, Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması, Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması, Stoksuzluk giderlerine karşı modeller, Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modelleri, Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri I Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri II

Ders Kaynakları Ders notları, slaytlar
Şükran Geçgil Farmasötik Teknolojiye Giriş 1991 Cihan Maatbacılık istanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
30
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
70
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 59
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Stok tanımı, stok sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
2 Eczanede rutin tutulan defterler ve kayıtlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
3 Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
4 İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
5 Stok kontrolünün seçim tekniği Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
6 Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
6 Maliyetlerin matematiksel modelle açıklanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
8 Vize sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
9 Stoksuzluk giderlerine karşı modeller Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
10 Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
11 Olasılıklı envanter modelleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
12 Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri I Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
13 Stok kontrolüne ilişkin problem çözümlemeleri II Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
14 Final sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Konuk Konuşmacı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Stok terimini tanımlar, stok sistemleri ve dönem sonu envanter kaydını değerlendirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörleri açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modellerini açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Stok terimini tanımlar, stok sistemleri ve dönem sonu envanter kaydını değerlendirir 5 5 3 4 3 4 3 4 5 4 4 1 3 2 1
Stok kontrolünün tanımı, önemi, yararları, İşletmelerde stok tutarını belirleyen faktörleri açıklar. 5 5 4 3 4 3 3 4 5 4 3 1 3 2 1
Envanterin tanımı, envanter defteri ve listeleri, Olasılıklı envanter modellerini açıklar. 5 5 3 4 3 4 4 3 5 3 2 1 3 2 1