EN
  • Anasayfa
  • MOS186 Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MOS186 - Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz MOS186 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ECZANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Ders Veren Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Amaç

Öğrencilerin; İnsan organizmasının bütünlüğünü ve yaşamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doğrultusunda bireylerde sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesi, yaşam tarzının iyileştirilmesi bir anlamda sağlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak sağlığı koruyucu ve geliştirici davranışları kazanmalarını ve uygulamalarını amaçlayan bir derstir.

Ders İçeriği

Sağlıklı yaşam, insan, sağlık, beslenme, besin öğeleri kavramları. Özel durumlarda beslenme(Çocukların, okul çocuklarının adölesanların ve yaşlıların beslenmesi). Hareket gereksinimi ve vücut mekaniği ilkeleri. Hareketsizliğin organizma üzerine etkileri. Aktif ve pasif egzersizler. Teknolojinin sağlıklı yaşama etkileri.

Ders Kaynakları Prof.Dr. Bülent ÜLKAR Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz Egzersizin 5N-1K'SI
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlıklı yaşam kavramına giriş Ders
2 Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler Ders
3 Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı Ders
4 Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları Ders
5 Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi Ders
6 Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz uzmanlarının etkisi Ders
7 Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü Ders
8 Sağlığı koruma ve geliştirmede sıvı alımının rolü Ders
9 Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar Ders
10 Farklı yaş gruplarında egzersiz Ders
11 Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları) Ders
12 Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) Ders
13 Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (vitamin ve mineral kullanımları) Ders
14 Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede sağlık profesyonellerinin rolü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersi alan öğrencinin; Sağlığı yaşam ve temel prensipleri hakkında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu dersi alan öğrencinin; Bireylere sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz, fiziksel aktivite, beslenme, kilo kontrolü ve sıvı tüketim davranışları konularında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bu dersi alan öğrencinin; Sağlığı yaşam ve temel prensipleri hakkında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bu dersi alan öğrencinin; Bireylere sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz, fiziksel aktivite, beslenme, kilo kontrolü ve sıvı tüketim davranışları konularında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5