Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Optik Aletler Bilgisi | OPS111 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Optik aletlerin tanıtılması ve malzemelerinin yapısı. |
Ders İçeriği |
Lenslerin gözlük çerçevelerine, kişiye uygun ölçülerde montajında kullanılan ve optik aletlerin temel elemanlarının teorik olarak anlatılması. |
Ders Kaynakları |
Ekem, N., Savaroğlu, G., ‘’Optik Aletler‘’ Eskişehir, 2005
David.S.M, Çeviri Editörü: Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir, Optisyenin El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul, 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Optik aletlerin temel elemanları, düzlem aynalar, küresel aynalar, küresel olmayan aynalar, elipsoid aynalar ve hiperboloid aynalar. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Mercekler, küresel mercekler, küresel olmayan mercekler, polaroid mercekler, antirefle kaplı mercekler, fresnel mercekler. Prizmalar, dağıtıcı ve yansıtıcı prizmalar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Optik aletlerin temel karakteristikleri, göz ile inceleyen optik aletler, tesir ile inceleyen optik aletler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Büyütme ve kırma gücü, ayrıma gücü, alan, aydınlık, geçirgenlik katsayısı, absorpsiyon katsayısı, diyaframlar, pupillalar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Dürbün ve teleskopun optik yapısı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | kamera, kameranın ana elamanları, kameranın optik yapısı, mikroskop, mikroskopun yapısı ve optik elemanları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Djital ve manuel fokometre, fokometrenin optik yapısı ve bu aletlerin uygulaması. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Az görme optik aletleri, yakını görme amaçlı optik aletler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | büyüteçler, uzak görme amaçlı optik aletler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Teleskopik gözlükler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Pupillametre, Pd gözlüğü ve bu aletlerin uygulaması. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
12 | Atölye Aletlerinin Teorisi 1 | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Atölye Aletlerinin Teorisi 2 | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Atölye Aletlerinin Teorisi 3 | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknik terimleri tanımlar. | |||
Mercekler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Göz Muayene aletlerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Optik aletlerin kullanımını öğrenir. | |||
Optik malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik terimleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mercekler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Göz Muayene aletlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Optik aletlerin kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Optik malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |