EN
  • Anasayfa
  • OPS111 Optik Aletler Bilgisi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OPS111 - Optik Aletler Bilgisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Optik Aletler Bilgisi OPS111 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Ders Veren Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Amaç

Optik aletlerin tanıtılması ve malzemelerinin yapısı.

Ders İçeriği

Lenslerin gözlük çerçevelerine, kişiye uygun ölçülerde montajında kullanılan ve optik aletlerin temel elemanlarının teorik olarak anlatılması.

Ders Kaynakları Ekem, N., Savaroğlu, G., ‘’Optik Aletler‘’ Eskişehir, 2005
David.S.M, Çeviri Editörü: Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir, Optisyenin El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul, 2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 3 18
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Optik aletlerin temel elemanları, düzlem aynalar, küresel aynalar, küresel olmayan aynalar, elipsoid aynalar ve hiperboloid aynalar. Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Mercekler, küresel mercekler, küresel olmayan mercekler, polaroid mercekler, antirefle kaplı mercekler, fresnel mercekler. Prizmalar, dağıtıcı ve yansıtıcı prizmalar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Optik aletlerin temel karakteristikleri, göz ile inceleyen optik aletler, tesir ile inceleyen optik aletler. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Büyütme ve kırma gücü, ayrıma gücü, alan, aydınlık, geçirgenlik katsayısı, absorpsiyon katsayısı, diyaframlar, pupillalar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Dürbün ve teleskopun optik yapısı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 kamera, kameranın ana elamanları, kameranın optik yapısı, mikroskop, mikroskopun yapısı ve optik elemanları. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Djital ve manuel fokometre, fokometrenin optik yapısı ve bu aletlerin uygulaması. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Az görme optik aletleri, yakını görme amaçlı optik aletler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 büyüteçler, uzak görme amaçlı optik aletler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Teleskopik gözlükler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Pupillametre, Pd gözlüğü ve bu aletlerin uygulaması. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Atölye Aletlerinin Teorisi 1 Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Atölye Aletlerinin Teorisi 2 Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Atölye Aletlerinin Teorisi 3 Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teknik terimleri tanımlar.
Mercekler hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Göz Muayene aletlerini tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Optik aletlerin kullanımını öğrenir.
Optik malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Teknik terimleri tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Mercekler hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Göz Muayene aletlerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Optik aletlerin kullanımını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Optik malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -