EN
  • Anasayfa
  • OPS108 Kontakt Lens Teorisi (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
OPS108 - Kontakt Lens Teorisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kontakt Lens Teorisi OPS108 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Amaç

Kontakt Lensler ve Kontakt Lenslerin özellikleri ile ilgili bilgiler verilir.

Ders İçeriği

Kontakt lensin tanımı, uygulandığı kornea ile ilişkisi, kontakt lensler için gerekli muayeneler ve kontakt lenslerin optik özellik ve prensipleri, kontakt lens konusunda uyulması gereken kurallar

Ders Kaynakları Kontakt Lensler ve Uygulanması” Türk Oftalmoloji Derneği Eğitim Yayınları No:4 2005
“Kontakt Lensler ve Lens Çözeltileri” Özge İNAL, Altan YÜKSEL, Ankara Ecz. Fak. Derg. 27 (1) 31-49, 1998
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 6 18
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 69
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kontakt lensin tanımı, uygulandığı kornea ile ilişkisi Tartışmalı Ders
2 Kontakt lensler için gerekli muayeneler ve kontakt lenslerin optik özellikleri, parametrileri ve prensipleri Tartışmalı Ders
3 Kontakt lenslerin kullanım amaçları, kontakt lenslerde istenilen aranılan özellikler Tartışmalı Ders
4 Tasarımına göre kontakt lensler Tartışmalı Ders
5 Sert kontakt lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Yumuşak kontakt lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Hidrojel lensler,Silikon lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Hibrid kontakt lensler, Disposıbıl kontakt lensler, Teropatik kontakt lensler, Afaik kontakt lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Renkli Kontakt lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Prostatik kontakt lensler, Pediatrik oftalmolojide kontakt lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Lens kapları ve diğer malzemelerin içerikleri, kullanım alanları, kozmetikler ve kontakt lenslerle kullanımı, adaptasyon semptomları, Kontakt lensleri takma çıkarma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Keratokonüs lensler, Kontakt lenslerin parametrilerinin ölçümünde kullanılan cihazlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Kontakt lens konusunda uyulması gereken kurallar, kontakt lenslerin manipülasyonu. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Kontakt Lens Reçetesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kornea topografisi ve kontakt lens uygulamaları açıklanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tasarımına göre lensleri açıklar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kontakt lens paremetrelerini öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gaz geçirgen sert kontakt lensler hakkında bilgi verir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yumuşak kontakt lensler hakkında bilgi verilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kornea topografisi ve kontakt lens uygulamaları açıklanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımına göre lensleri açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Kontakt lens paremetrelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Gaz geçirgen sert kontakt lensler hakkında bilgi verir. - - - - - - - - - - - - - - -
Yumuşak kontakt lensler hakkında bilgi verilir. - - - - - - - - - - - - - - -