| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dönem Projesi | ISG6000 | 0 + 1 | 15,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Deniz ALTINSOY (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Edip AVŞAR (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Yunus DÜGER (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Edip AVŞAR (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ardahan ESKİ Doç. Dr. Yunus DÜGER Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Deniz ALTINSOY Prof. Dr. Edip AVŞAR |
| Amaç |
Belirlenen bir konuda tez hazırlamak |
| Ders İçeriği |
Belirlenen bir konuda tez hazırlamak |
| Ders Kaynakları |
BŞEÜ Tez yazım Kılavuzu
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 70 | 1 | 70 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 20 | 2 | 40 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 20 | 1 | 20 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 30 | 2 | 60 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 4 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 7 | 1 | 7 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 70 | 1 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 382 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,98 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu belirlemek ve gerekli bilgileri vermek | Ders |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İş sağlığı ve güvenliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje çalışmasına aktarabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir problemi tanımlar, veri toplar ve analiz eder. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| İş sağlığı ve güvenliği alanında disiplinler arası bakış açısıyla çözüm önerileri geliştirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Proje raporunu bilimsel etik kurallarına uygun biçimde yazar ve sözlü/sunum yoluyla etkili şekilde paylaşır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Takım çalışması, planlama ve zaman yönetimi becerilerini kullanarak proje sürecini bağımsız biçimde yürütebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş sağlığı ve güvenliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje çalışmasına aktarabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | ;
| Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir problemi tanımlar, veri toplar ve analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | ;
| İş sağlığı ve güvenliği alanında disiplinler arası bakış açısıyla çözüm önerileri geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | ;
| Proje raporunu bilimsel etik kurallarına uygun biçimde yazar ve sözlü/sunum yoluyla etkili şekilde paylaşır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | ;
| Takım çalışması, planlama ve zaman yönetimi becerilerini kullanarak proje sürecini bağımsız biçimde yürütebilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 5 | 4,4 | 4,8 | 4 | 2,8 | 4,2 | 4,8 | 4,4 | 3,6 | 1 | 1 | 3,8 | 3,8 | 4,6 |