| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İSG Epidemiyolojisi ve İstatistik | ISG5506 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yunus DÜGER (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İSG Epidemiyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
İş sağlığında epidemiyolojinin tanımı, İş sağlığında epidemiyolojinin kullanım alanları, İş sağlığında epidemiyoloji ilkeleri, İş sağlığında kullanılan araştırma yöntemleri ve kullanılan ölçütler, İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler. |
| Ders Kaynakları |
İş Sağlığı ve Güvenliği Epidemiyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevleri, Elif IŞIK DEMİRASLAN
Occupational Epidemiology — Richard Monson Epidemiology of Occupational Health (Karvonen & Mikheev) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İş sağlığında epidemiyolojinin tanımı | Ders |
| 2 | İş sağlığında epidemiyolojinin kullanım alanları | Ders |
| 2 | İş sağlığında epidemiyolojinin kullanım alanları | Ders |
| 4 | İş sağlığında epidemiyoloji ilkeleri | Ders |
| 4 | İş sağlığında epidemiyoloji ilkeleri | Ders |
| 6 | İş sağlığında kullanılan araştırma yöntemleri ve kullanılan ölçütler | Ders |
| 6 | İş sağlığında kullanılan araştırma yöntemleri ve kullanılan ölçütler | Ders |
| 6 | İş sağlığında kullanılan araştırma yöntemleri ve kullanılan ölçütler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| 9 | İş Sağlığı ve güvenliğinde temel istatistikler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Epidemiyolojik yöntemleri iş sağlığı ve güvenliği bağlamında kullanarak iş kazaları ve meslek hastalıklarını bilimsel temelde analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| İstatistiksel veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini uygulayarak iş sağlığına ilişkin risklerin ölçülmesini ve değerlendirilmesini sağlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| İSG alanında epidemiyolojik araştırma tasarlayarak, risk faktörleri ile sağlık sonuçları arasındaki ilişkileri ortaya koyar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Veri tabanlı bulguları iş sağlığı politikalarının geliştirilmesi ve önleyici uygulamaların tasarlanmasında kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Epidemiyolojik ve istatistiksel kanıtları etik ilkelere uygun şekilde değerlendirerek, iş sağlığı alanında profesyonel karar verme süreçlerine katkıda bulunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |