| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş Kazası ve Meslek Hastalıkları | ISG5512 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
| Amaç |
Öğrencilerin iş sağlığı ve meslek hastalıklarının temel konularını öğrenmeleri, güncel meslek hastalıkları ve işçi sağlığını etkileyen durumlarla ilgili bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
İş kazalarının tarihçesi, İş kazası istatistikleri, İş kazalarının nedenleri, kaza teorileri, meslek hastalıkları, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunma yolları |
| Ders Kaynakları |
İş Kazaları Meslek Hastalıkları Rehberi (Ed. Mehmet Bulut)
İş Kazası ve Meslek Hastalığı (Eds. Mesut Balcı-Birol Soner) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 12 | 48 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 12 | 60 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İş kazası nedir? | Ders |
| 2 | İş kazası istatistikleri | Ders |
| 3 | İş kazalarının sınıflandırılması | Ders |
| 4 | Kaza teorileri | Ders |
| 5 | İş kazalarının nedenleri | Ders |
| 6 | İş kazalarında denetim mekanizması | Ders |
| 7 | İş kazalarının raporlanması ve bildirim mekanizması | Ders |
| 8 | İş kazalarından doğan sorumluluklar | Ders |
| 9 | Büyük endüstriyel kazalar | Ders |
| 10 | Kaza önleme ve güvenlik performansı | Ders |
| 11 | Meslek Hastalıkları ve Sınıflandırılması | Ders |
| 12 | Meslek Hastalıkları 1 | Ders |
| 13 | Meslek Hastalıkları 2 | Ders |
| 13 | Meslek Hastalıkları 3 | Ders |
| 14 | Meslek Hastalıkları Önleme Politikaları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İş kazasını tanımlar, sınıflandırmasını yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İş kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İş kazalarını raporlama ve bildirimini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Meslek hastalığını tanımlar ve sınıflandırmasını yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Güncel meslek hastalıklarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş kazasını tanımlar, sınıflandırmasını yapar. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| İş kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir. | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş kazalarını raporlama ve bildirimini öğrenir. | 3 | - | - | - | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Meslek hastalığını tanımlar ve sınıflandırmasını yapar. | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Güncel meslek hastalıklarını öğrenir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,8 | - | 1 | 2,6 | - | 0,8 | 0,6 | - | 0,6 | - | - | - | - | 0,8 | 0,8 |