Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyasal, Kanserojen ve Mutajen Maddelerle Çalışmalarda İSG | ISG5518 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve KESKİN |
Ders Veren | Doç. Dr. Merve KESKİN |
Amaç |
Biyokimyasal olaylar ve bileşikleri hakkında bilgi edinebilme ve biyokimyanın önemini kavramak, kanser mekanizması ve kanserojenler ile ilgili bilgileri vermek, kanserojen maddelerle çalışılırken uyulması gereken kuralları ifade etmek |
Ders İçeriği |
Biyokimyasal olaylar ve bileşikleri hakkında bilgi edinebilme ve biyokimyanın önemini kavramak, proteinler, karbohidratlar, yağlar, enerji sistemleri, kanser mekanizması ve kanserojenler ile ilgili bilgileri vermek, kanserojen maddelerle çalışılırken uyulması gereken kurallar |
Ders Kaynakları |
Biyokimya,Keha, E.E. and Küfrevioğlu, İ. (2004). 3. Baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, Turkey.
6331 Sayılı Kanun ve ilgili yönetmelikler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Kişisel koruyucu donanımlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Metabolizma hakkında temel kavramları öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Biyokimyasal olaylar ve reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kimyasal, kansorejen ve mutajen maddeler ile çalışmada dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini öğrenir | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metabolizma hakkında temel kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Biyokimyasal olaylar ve reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kimyasal, kansorejen ve mutajen maddeler ile çalışmada dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |