| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Patlayıcı Ortamlarda İSG | ISG5523 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Edip AVŞAR (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Patlayıcı ortamlarda iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları |
| Ders İçeriği |
Tanımlar, Patlama limitleri, Patlama grupları, Ortamdaki hava, Gazlar, BLEV, Tehlike yerlerinin sınıflandırılması, uyarı işaretleri, kullanılacak malzeme grubu. |
| Ders Kaynakları |
Patlayıcı Ortamlarda İş Güvenliği, Nihat EĞRİ (İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı, B Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı, Kimya Yüksek Mühendisi - İş Sağlığı ve Güvenliği Enstitü Müdürlüğü (İSGÜM))
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Patlayıcı Atmosfer | Tartışmalı Ders |
| 3 | Oksijen | Tartışmalı Ders |
| 4 | Alt patlama sınırı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Üst patlama sınırı | Tartışmalı Ders |
| 6 | Müsaade edilen azami konsantrasyon | Tartışmalı Ders |
| 7 | Vize Sınavı | Tartışmalı Ders |
| 8 | Patlama Riskinin Değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Patlama Riskinin Değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 10 | değerlendirme kriterleri | Tartışmalı Ders |
| 10 | değerlendirme kriterleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Patlamadan Korunma İçin Teknik Önlemler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Patlamadan Korunma İçin Organizasyon Önlemleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Patlamadan Korunma İçin Organizasyon Önlemleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çalışma ortamındaki iş kazası ve meslek hastalığı risklerini tespit eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çalışma ortamında ortaya çıkabilecek riskleri en aza indirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı yaratır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çalışma ortamında kaliteli hizmet üreterek mali sorumlulukları en aza düşürür | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İşyerinin karlılığının arttırılmasına katkı sağlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı yaratır | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İşyerinin karlılığının arttırılmasına katkı sağlar | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | 0,5 | - | - | 0,5 | - | - | - | - | - | - | - |