| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi | ISG5524 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi metotlarını ve süreçlerini öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Tanımlar, tehlike ve risk algılaması, Risk değerlendirme çalışmasında yöneticilerin rolü, yasalarda risk değerlendirmesi, risk değerlendirme aşamaları, Risk değerlendirme yöntemleri. |
| Ders Kaynakları |
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Risk Yönetimi
Risk Yönetimi: Teori ve Uygulamalar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 5 | 25 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 3 | 15 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 2 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 5 | 25 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanımlar | Ders |
| 2 | Tehlike ve risk algılaması | Ders |
| 3 | Risk değerlendirme çalışmasında yöneticilerin rolü | Ders |
| 4 | Yasalarda risk değerlendirmesi | Ders |
| 5 | Risk değerlendirme aşamaları | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 6 | Risk değerlendirme yöntemleri | Ders |
| 12 | Risk değerlendirmesi yönetmeliği | Ders |
| 12 | Risk değerlendirmesi yönetmeliği | Ders |
| 12 | Risk değerlendirmesi yönetmeliği | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yasal mevzuat çerçevesinde risk yönetimi uygulamalarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel risk yönetimi kavramlarını ve süreçlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İş sağlığı ve güvenliği kapsamında tehlike ve riskleri tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı risk değerlendirme yöntemlerini karşılaştırabilir ve uygun olanı seçebilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yasal mevzuat çerçevesinde risk yönetimi uygulamalarını değerlendirebilir. | - | 1 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel risk yönetimi kavramlarını ve süreçlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | 4 | - | 1 | 2 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 0,5 | 2 | - | 2,5 | - | 2 | - | 0,5 | 1 | - | - | - | - | - |