| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarım Sektöründe İSG | ISG5526 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, tarım sektöründe karşılaşılabilecek risk faktörleri ve bu risk faktörlerine karşı alınması gereken önlemlerin öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde tarım sektöründe iş sağlığı ve güvenliği politikaları, tarım sektöründe iş sağlığı ve güvenliği açısından temel risk faktörleri, tarım sektöründe öne çıkan sağlık sorunları ve alınması gereken önlemler |
| Ders Kaynakları |
Tarımda İş Sağlığı ve Güvenliği (Ed. Prof. Dr. Erol TAŞ)
Tarımda İş Sağlığı ve Güvenliği El Kitabı (ÇSGB) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dünya ve Türkiye tarımında iş sağlığı ve güvenliği politikaları | |
| 2 | Tarım sektöründe fiziksel risk etmenleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Tarım sektöründe kimyasal risk etmenleri | |
| 4 | Tarım sektöründe biyolojik risk etmenleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Tarım sektöründe elektrik tehlikeleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Tarım makinelerinde tehlikeli noktalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Tarım makinelerinde iş sağlığı ve güvenliği-1 | |
| 8 | Tarım makinelerinde iş sağlığı ve güvenliği-2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Tarım makinelerinde iş sağlığı ve güvenliği-3 | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Yüksekte çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Tarım sektöründe acil durumlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Tarım sektöründe sağlık sorunları-1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Tarım sektöründe sağlık sorunları-2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Tarımda iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin 184 sayılı sözleşme | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Tarımda iş sağlığı ve güvenliğinin katkısı, önemi ve geleceği | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarım sektöründe iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tarım sektöründe karşılaşabileceği risk faktörlerini öğrenir ve önlemini alır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tarım sektöründe karşılaşabileceği acil durumlarda ne yapması gerektiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tarım sektörü ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği mevzuatlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dünya tarım sektöründeki yenilikleri ülkemizde uygulamaya geçirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım sektöründe iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrar. | 4 | - | - | 5 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarım sektöründe karşılaşabileceği risk faktörlerini öğrenir ve önlemini alır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Tarım sektöründe karşılaşabileceği acil durumlarda ne yapması gerektiğini öğrenir. | - | - | - | 3 | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | ;
| Tarım sektörü ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği mevzuatlarını öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | ;
| Dünya tarım sektöründeki yenilikleri ülkemizde uygulamaya geçirir. | - | - | - | - | 5 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,8 | - | 1 | 1,6 | 1 | 1,4 | 2 | - | 1 | 1,8 | - | - | - | - | 1,8 |