Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyolojik Azot Fiksasyonu | TAB6002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Ders Veren | |
Amaç |
Azot fiksasyonunu hakkında bilgi |
Ders İçeriği |
Bitkiler, azot fiksasyonu ve dış etkenler |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Azot fiksasyonu hakkında bilgi | Tartışmalı Ders |
3 | Baklagil cins, tür ve çeşitlerinin azot fiksasyon kapasiteleri | Tartışmalı Ders |
3 | Baklagil cins, tür ve çeşitlerinin azot fiksasyon kapasiteleri | Tartışmalı Ders |
5 | Serbest azot fiksayonu | Tartışmalı Ders |
6 | Simbiyotik azot fiksasyonu | Tartışmalı Ders |
6 | Simbiyotik azot fiksasyonu | Tartışmalı Ders |
8 | Nitrifikasyon | Tartışmalı Ders |
9 | Asimilasyon | Tartışmalı Ders |
10 | Amonifikasyon | Tartışmalı Ders |
11 | Denitrifikasyon | Tartışmalı Ders |
12 | Azot fiksasyonuna etki eden dış faktörler. | Tartışmalı Ders |
12 | Azot fiksasyonuna etki eden dış faktörler. | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Aşılama, aşılamada dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
tarla bitkilerinde baklagil cins, tür ve çeşitlerinin azot fiksasyonları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
azot fiksasyonu hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
serbest ve simbiyotik azot fiksasyonu hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
nitrifikasyon, amonifikasyon, asimilasyon ve denitrifikasyon terimlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Aşılama, aşılamada dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olmak |
tarla bitkilerinde baklagil cins, tür ve çeşitlerinin azot fiksasyonları hakkında bilgi sahibi olur |
azot fiksasyonu hakkında bilgi sahibi olur |
serbest ve simbiyotik azot fiksasyonu hakkında bilgi sahibi olur |
nitrifikasyon, amonifikasyon, asimilasyon ve denitrifikasyon terimlerini öğrenir |