EN
PÖA5010 - Batı ve Orta Anadolu’da Çanak Çömlekli Neolitik Dönem
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Batı ve Orta Anadolu’da Çanak Çömlekli Neolitik Dönem PÖA5010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze /Online
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ
Ders Veren Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ
Amaç

Batı ve Orta Anadolu Çanak Çömlekli Neolitik Dönem'in özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak

Ders İçeriği

Batı ve Orta Anadolu Çanak Çömlekli Neolitik Dönem'e tarihlenen yerleşmeleri inceleyip, diğer bölge yerleşmeleri ile karşılaştırmalar yaparak hem dönem hem de bölgeler arası benzerlik ve farklılıkları ortaya koyma amaçlı ders.

Ders Kaynakları Duru, R. (1994). Kuruçay I. 1978-1988 Kazılarının Sonuçları Neolitik ve Erken Kalkolitik Çağ Yerleşmeleri. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
Duru, R. (2007). Göller Bölgesi Neolitiği. Hacılar-Kuruçay Höyüğü-Höyücek-Bademağacı Höyüğü. M. Özdoğan-N. Başgelen (Ed.). Anadolu’da Uygarlığın Doğuşu ve Avrupa’ya Yayılımı, Türkiye’de Neolitik Dönem, yeni kazılar, yeni bulgular içinde (s. 331-360). İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Mellaart, J. (1954). Preliminary report on a survey of pre-classical remains in southern Turkey. Anatolian Studies, 4, 175-239.
Mellaart, J. (1961). Early Cultures of the South Anatolian Plateau. Anatolian Studies, 11, 159-184.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 40
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 14 84
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem'i ile ilgili genel bilgi Ders
2 Neolitik Dönem'i ile ilgili kuramlar Ders
3 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem çanak çömlek geleneği Ders
4 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem mimari geleneği Ders
5 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem 'de taş aletler Ders
6 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem 'de pişmiş toprak kullanımı Ders
7 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem 'de kemik aletler Ders
8 Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem figürinleri Ders
9 Ara sınav Ders
10 Çatalhöyük Ders
11 Aşıklı Ders
12 Hacılar Ders
13 Bademağacı- Kuruçay-Höyücek Ders
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem çanak çömleği hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem mimarisi hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem figürinleri hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem kemik aletleri hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - -
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem çanak çömleği hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - -
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem mimarisi hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - -
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem figürinleri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - -
Batı ve Orta Anadolu Neolitik Dönem kemik aletleri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - -