Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sermaye Piyasaları, Banka ve Finansal Kurumlar | İKT5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Resül YAZICI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Amaç |
Ekonominin finansal boyutunun analizi ve temel ilişkilerinin açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla ilişkili yapılar. |
Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Ders |
2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Ders |
4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Ders |
5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Ders |
6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Ders |
7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi | Ders |
8 | Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
11 | Bankacılık Teorisi | Ders |
12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders |
13 | Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Ders |
14 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 1 |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 2 | 1 |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |