EN
  • Anasayfa
  • İKT5027 Sermaye Piyasaları, Banka ve Finansal Kurumlar (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5027 - Sermaye Piyasaları, Banka ve Finansal Kurumlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sermaye Piyasaları, Banka ve Finansal Kurumlar İKT5027 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT YL TEZLİ İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Resül YAZICI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK
Amaç

Ekonominin finansal boyutunun analizi ve temel ilişkilerinin açıklanmasıdır.

Ders İçeriği

Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla ilişkili yapılar.

Ders Kaynakları Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) Ders
2 Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu Ders
3 Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri Ders
4 Para ve Faiz Oranları İlişkisi Ders
5 Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi Ders
6 Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri Ders
7 Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi Ders
8 Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları Ders
9 Merkez Bankasının Bağımsızlığı Ders
9 Merkez Bankasının Bağımsızlığı Ders
11 Bankacılık Teorisi Ders
12 Bankacılıkta Risk Yönetimi Ders
13 Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları Ders
14 Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. 2 2 4 4 3 2 1 1 1 1 1 1 1 0
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir 3 2 0 0 2 2 1 1 3 3 2 0 0 1
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. 2 2 4 3 2 2 0 0 0 3 2 0 2 1
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. 2 3 2 2 2 1 1 0 0 0 2 0 0 0
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. 2 4 2 1 1 2 4 2 2 0 0 0 0 0