EN
  • Anasayfa
  • İKT5000 Tez Çalışması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması İKT5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT YL TEZLİ İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM
Ders Veren Prof. Dr. Aykut EKİNCİ Prof. Dr. Cüneyt KOYUNCU Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ Doç. Dr. Resül YAZICI Doç. Dr. Hüseyin TEZER Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK Doç. Dr. Eda ÖZEN Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
30
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 507
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 19,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı ve kapsamı Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
2 Araştırma Teknikleri Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
3 Tez Yazım Formatları (MLA -APA) Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. 4 3 4 3 2 2 4 3 2 2 1 1 2 3
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. 3 4 3 4 3 4 2 2 2 3 4 3 2 1
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. 4 3 4 3 2 3 2 3 4 4 4 3 2 2
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. 4 3 2 4 3 2 4 3 2 2 2 1 2 3
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. 4 3 2 4 3 2 1 2 1 3 2 1 4 3
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. 4 3 4 3 3 4 4 3 3 2 2 1 2 1