Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | MMM5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih APAYDIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Fatih APAYDIN |
Amaç |
Bilimi günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline getirmek, bilimsel bilgiyi üretirken belli etik kurallarını uygulamak, bilimsel bir çalışma yaparken konuların ve verilerin nerelerden nasıl toplanacağı ve işleneceği ve nasıl sunulacağı konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazandırmak dersin temel amaçlarındandır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel rapor hazırlama teknikleri, Bilimsel yazımda uyulması gereken kurallar, teknikler, dipnot, alıntı biçimleri ve referansların verilme teknikleri, APA ve diğer uluslar arası teknikler. Şekil ve tabloların hazırlanması, sunulması. Bilimde etik dışı davranışlar konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
AZİZ, A. (2003), Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Turhan Kitabevi, Ankara.
BALOĞLU, B. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi. D&R Yayınları, İstanbul. ANONİM. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları (2002), Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara. KARASAR, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Tekışık Matbaacılık, Ankara. YILDIRIM, A. Ve ŞIMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim | |
3 | Araştırma projesi hazırlama (Konu seçimi, metot seçimi, konu seçimini etkileyen faktörler) | Ders |
4 | Verilerin özellikleri (Olgusal veriler, yargısal veriler) | |
5 | Verilerin sınıflandırılması (veri kaynağı, verinin zamanı, verinin sürekliliği, verinin kesinliği) | |
6 | Veri toplanması (kütüphane ve internetten yararlanma) | |
7 | Veri toplanması (Makalelerden yararlanma, bilgi notu kullanma teknikleri, ikincil verilerin kullanılması) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alan çalışmaları (Gözlem ve ölçmeler, Anket hazırlama ve uygulama teknikleri) | |
10 | Bilimsel araştırmada yapılması gerekenler | |
11 | Bilimsel yazımda teknikler (Atıf ve göndermeler, kaynakça yazımı, öneride bulunma, sonuç kısmı yazımı) | |
12 | Bilimsel etik | |
13 | Bilimde etik dışı davranışlar (disiplinsizlik, yinelenen yayın) | |
14 | Bilimde etik dışı davranışlar (Sahtecilik, aşırmacılık) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|