| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Polimer Mühendisliği | MMM6011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze-Türkçe |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KÖSE (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Günlük hayatta plastik, lif, kauçuk, kompozit olarak kullandığımız polimerlerden üretilen malzemelerin şekillendirilme yöntem ve tekniklerine yönelik bilgi verilir. |
| Ders İçeriği |
Polimerlerin şekillendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Polimer Teknolojisi, Prof.Dr. Mehmet SAÇAK, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,82 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Polimerler Giriş | Ders |
| 1 | Polimerler Giriş | Ders |
| 3 | Polimer Üretiminde Kullanılan Hammaddeler | |
| 4 | Polimerlerin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | Ders |
| 5 | Polimerlerin Mekanik Özellikleri | Ders |
| 6 | Polimerizasyon Teknikleri | Ders |
| 7 | Termoplastik Teknolojisi | Ders |
| 7 | Termoplastik Teknolojisi | Ders |
| 9 | Termoset Teknolojisi | Ders |
| 10 | Elastomer Teknolojisi | Ders |
| 11 | Lif Teknolojisi | Ders |
| 12 | Polimer Filmler | Ders |
| 13 | Polimer Köpükler | Ders |
| 14 | Polimer Kompozitleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Polimerlerin tanımını, sınıflandırmasını ve günlük hayattaki kullanım alanlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Polimer üretiminde kullanılan başlıca hammaddeleri ve katkı maddelerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Polimerlerin temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanıyabilir ve bu özellikleri farklı uygulamalarda yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Polimerlerin mekanik davranışlarını analiz edebilir ve mühendislik uygulamalarına uygun polimer seçimini yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Farklı polimer tiplerinin özelliklerini mühendislik problemlerine uygun şekilde karşılaştırabilir ve seçimini yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Ortalama Değer |