EN
  • Anasayfa
  • MMM8000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MMM8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MMM8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Danışmanın yönetimindeki seçilen bir konu üzerinde doktora öğrencilerinin yetiştirilmesi ve bu konuyla ilgili teorik, deneysel ve/veya bilgisayar ağırlıklı ayrıntılı bir çalışma yaptırılmasıdır.

Ders İçeriği

Öğrencinin, danışman öğretim üyesi rehberliğinde seçilen konu ile ilgili teorik çalışmayı gerçekleştirmesinin sağlanmasına yönelik bilgi ve tecrübenin kazandırılmasıdır.

Ders Kaynakları Uzmanlık alanı kaynakları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uzmanlık alanı çalışmaları Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
6 Uzmanlık alanı çalışmaları Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar
13 Seminer sunumu Seminer Sözlü
13 Seminer sunumu Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştirme, ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama amacıyla özgün bir araştırma sürecisini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; gerçekleştirdiği akademik çalışmaların çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Panel Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayarak kimya mühendisliği kapsamında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir yabancı dili kullanma becerisi ile ulusal ve uluslararası ortamlarda çalışmalarının süreç ve sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yetkinliğine sahiptir. Sunum / Seminer Seminer Sözlü Konuk Konuşmacı Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme becerisi ile uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla iletişim kurma yetkinliğine sahiptir, liderlik eder. Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilime veya teknolojiye yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştirme ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama, kapsamlı bir çalışma yapabilme amacıyla en yeni bilgilere ulaşma becerisine sahiptir. Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştirme, ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama amacıyla özgün bir araştırma sürecisini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; gerçekleştirdiği akademik çalışmaların çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayarak kimya mühendisliği kapsamında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
Bir yabancı dili kullanma becerisi ile ulusal ve uluslararası ortamlarda çalışmalarının süreç ve sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yetkinliğine sahiptir.
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme becerisi ile uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla iletişim kurma yetkinliğine sahiptir, liderlik eder.
Bilime veya teknolojiye yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştirme ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama, kapsamlı bir çalışma yapabilme amacıyla en yeni bilgilere ulaşma becerisine sahiptir.