| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | İM8000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Prof. Dr. Nazile URAL Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
| Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
| Ders İçeriği |
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Tez konusuyla ilgili makaleler, kitaplar
Yüksek lisans teziyle ilgili makaleler ve kitaplar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
20
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
40
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 14 | 140 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 14 | 140 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 5 | 75 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 2 | 40 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 2 | 40 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 535 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,98 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Doktora tez çalışması aşamalarının anlatımı | Ders |
| 2 | Literatür taramasının anlatılması | Ders |
| 3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 4 | Doktora lisans tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
| 14 | Doktora tez çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tez konusunda araştırma yapar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez konusunda araştırma yapar | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | ;
| Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | ;
| Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3,67 | 3 | 4 | 4,33 | 4 | 3 | 3 | 4,67 | 2 | 2 | 4 |