| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgisayarlı Hidrolik | İM6001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders kapsamında, hidrolik konusunda öğrencilerin aldıkları temel bilgileri bilgisayar ortamında analiz edebilmesi hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Boyut analizi, Pi teoremi, basınçlı akımlar, yersel ve sürekli kayıplar, boru sistemlerinin hesaplanması, hazne- boru sistemleri, açık kanal hidroliği, üniform akım, uygun enkesit seçimi, üniform olmayan akımlar, özgül enerji, hidrolik sıçrama, tedrici değişken akım hesabı, hidrolik kontroller, orifis ve savaklar., ArcGIS, HEC-RAS |
| Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 11 | Bilgisayarlı uygulama | Ders |
| 16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |