EN
  • Anasayfa
  • İM6017 Hidroklimatoloji (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İM6017 - Hidroklimatoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hidroklimatoloji İM6017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Hidroloji disiplininde daha derin bilgi edinmek. Küresel yağış dağılımını kontrol eden iklim dinamiklerinin, bölgesel anomalilerin (ENSO olayları gibi) Avrupa ve Orta Doğu bölgeleri hava ve iklimi üzerine etkilerinin ve hava-iklim sistemlerinin kullanımlarının su kaynakları mühendisliğinde daha iyi anlaşılması.

Ders İçeriği

Bu derste küresel iklim sistemi, genel sirkülasyon, küresel su döngüsü, iklimin doğal değişkenliği ve insan kaynaklı değişikliği, iklimdeki geri besleme mekanizmaları, iklim sisteminin modellenmesi, hidrolojik modelleme, hidroklimatik değişkenlerde mekansal ve zamansal değişimler, iklim sisteminde büyük ölçekli salınımlar ve bu salınımların hidroklimatik değişkenler üzerindeki etkileri ele alınacak ve bütün bu bilgiler ışığında Akdeniz Havzası iklimi ve hidrolojisi irdelenecektir.

Ders Kaynakları Henderson-Sellers, A. & Robinson (1986): Contemporary Climatology, Longman Publishing, New York.
Erinç, S. (1984): Klimatoloji ve Metodları, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hidroklimatolojiye giriş Ders
2 İklim ve hidrolojik döngü Ders
3 İklimin doğal değişkenliği Ders
4 İnsan kaynaklı iklim değişikliği Ders
5 İklim geri beslemeleri Ders
6 İklim ve hidroloji modellemesi Ders
7 Akdeniz havzasının iklim özellikleri Ders
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Hidroklima mekansal değişimler Ders
9 Hidroklima mekansal değişimler Ders
11 Taşkınlar: Fazla su buharının hidroklimatik ekstremi Ders
12 Kuraklıklar: Eksik su buharının hidroklimatik ekstremi Ders
13 ENSO, La Nina olayları. Ders
14 NAO ve diğer önemli atmosferik salımlar ve etkileri Akdeniz coğrafyasına etkileri Ders
15 Yağış ve akım değişkenliği Ders
16 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İklim sistemi ve suyun bu sistem içerisindeki döngüsünü anlamak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İklim sisteminin modellenmesini ve model çıktılarının hidrolojik amaçla nasıl kullanıldığını anlamak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
ENSO ve NAO gibi büyük ölçekli salınımları ve etkilerini anlamak ve hidrolojik tahminlerde kullanmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yağış ve akım değişkenliği ile ilgili çözümleri yapmak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İklim değişikliğinin taşkın ve kuraklık afetlerine etkisini irdeler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İklim sistemi ve suyun bu sistem içerisindeki döngüsünü anlamak 5 5 5 4 4 3 3 3 1 2 1 1 2 1 2 2
İklim sisteminin modellenmesini ve model çıktılarının hidrolojik amaçla nasıl kullanıldığını anlamak 5 5 5 5 5 4 4 3 3 2 2 2 1 2 3 3
ENSO ve NAO gibi büyük ölçekli salınımları ve etkilerini anlamak ve hidrolojik tahminlerde kullanmak. 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 3 3 2 1 1 1
Yağış ve akım değişkenliği ile ilgili çözümleri yapmak 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3 2 1 2
İklim değişikliğinin taşkın ve kuraklık afetlerine etkisini irdeler. 5 5 5 5 5 4 4 4 3 3 4 3 4 2 1 2