Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidroklimatoloji | İM6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Hidroloji disiplininde daha derin bilgi edinmek. Küresel yağış dağılımını kontrol eden iklim dinamiklerinin, bölgesel anomalilerin (ENSO olayları gibi) Avrupa ve Orta Doğu bölgeleri hava ve iklimi üzerine etkilerinin ve hava-iklim sistemlerinin kullanımlarının su kaynakları mühendisliğinde daha iyi anlaşılması. |
Ders İçeriği |
Bu derste küresel iklim sistemi, genel sirkülasyon, küresel su döngüsü, iklimin doğal değişkenliği ve insan kaynaklı değişikliği, iklimdeki geri besleme mekanizmaları, iklim sisteminin modellenmesi, hidrolojik modelleme, hidroklimatik değişkenlerde mekansal ve zamansal değişimler, iklim sisteminde büyük ölçekli salınımlar ve bu salınımların hidroklimatik değişkenler üzerindeki etkileri ele alınacak ve bütün bu bilgiler ışığında Akdeniz Havzası iklimi ve hidrolojisi irdelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Henderson-Sellers, A. & Robinson (1986): Contemporary Climatology, Longman Publishing, New York.
Erinç, S. (1984): Klimatoloji ve Metodları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidroklimatolojiye giriş | Ders |
2 | İklim ve hidrolojik döngü | Ders |
3 | İklimin doğal değişkenliği | Ders |
4 | İnsan kaynaklı iklim değişikliği | Ders |
5 | İklim geri beslemeleri | Ders |
6 | İklim ve hidroloji modellemesi | Ders |
7 | Akdeniz havzasının iklim özellikleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Hidroklima mekansal değişimler | Ders |
9 | Hidroklima mekansal değişimler | Ders |
11 | Taşkınlar: Fazla su buharının hidroklimatik ekstremi | Ders |
12 | Kuraklıklar: Eksik su buharının hidroklimatik ekstremi | Ders |
13 | ENSO, La Nina olayları. | Ders |
14 | NAO ve diğer önemli atmosferik salımlar ve etkileri Akdeniz coğrafyasına etkileri | Ders |
15 | Yağış ve akım değişkenliği | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İklim sistemi ve suyun bu sistem içerisindeki döngüsünü anlamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İklim sisteminin modellenmesini ve model çıktılarının hidrolojik amaçla nasıl kullanıldığını anlamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
ENSO ve NAO gibi büyük ölçekli salınımları ve etkilerini anlamak ve hidrolojik tahminlerde kullanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yağış ve akım değişkenliği ile ilgili çözümleri yapmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İklim değişikliğinin taşkın ve kuraklık afetlerine etkisini irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İklim sistemi ve suyun bu sistem içerisindeki döngüsünü anlamak | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
İklim sisteminin modellenmesini ve model çıktılarının hidrolojik amaçla nasıl kullanıldığını anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
ENSO ve NAO gibi büyük ölçekli salınımları ve etkilerini anlamak ve hidrolojik tahminlerde kullanmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Yağış ve akım değişkenliği ile ilgili çözümleri yapmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 |
İklim değişikliğinin taşkın ve kuraklık afetlerine etkisini irdeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 |