EN
  • Anasayfa
  • İM6011 Hidrolojik Modeller (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İM6011 - Hidrolojik Modeller
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hidrolojik Modeller İM6011 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Bu dersi alan öğrencilere; hidrolojik süreçlerin modellenmesi, havza sistemlerinin irdelenmesi gibi konularda bilgi, birikim ve uygulama becerilerini kazandırmak.

Ders İçeriği

Veri ve veri kalitesi. Hidrolojik uygulamalarda CBS sistemleri. Toplu ve dağıtılmış yağış - akış modelleri. Rezervuarlar ve göl modelleri. Nehirlerin ve taşkın bölgelerinin modellenmesi. Yaşlanmayan havzaların modellenmesi ve bölgeselleştirme. Arazi kullanım değişikliklerinin simülasyonu.

Ders Kaynakları Hidrolojik Modeller, İstanbul Teknik Üniversitesi, M. Bayazıt, 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hidrolojinin tanımı Ders
2 Hidrolojik çevrim Ders
3 Hidrolojik sistem kavramı
4 Hidrolojik sistemin elemanları Ders
5 Havza modeli Ders
6 Yağış-akış sistemleri Ders
6 Yağış-akış sistemleri Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Veri temelli modeller Ders
10 Parametrik modeller Ders
11 Hibrit modeller Ders
12 Fiziksel modeller Ders
13 Uygulama Ders
14 Final sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir havzadaki drenajı hesaplamak için yağış-akış modellerini kalibre edilebilir ve kullanılabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel hidrolojik teori ile modellerin uygulanması arasındaki bağlantı kurulabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hangi problemlerin basit modellerle çözülebileceğini ve hangilerinin daha karmaşık modeller gerektirdiğini seçebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
CBS'nin hidrolojik ve hidrolik hesaplamalar için nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hangi girdinin gerekli olduğu, verilerdeki belirsizlik ve hatalar ve düzeltme yöntemlerini kullanabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bir havzadaki drenajı hesaplamak için yağış-akış modellerini kalibre edilebilir ve kullanılabilir. 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 3 3 2 1 1 2
Temel hidrolojik teori ile modellerin uygulanması arasındaki bağlantı kurulabilir. 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 2
Hangi problemlerin basit modellerle çözülebileceğini ve hangilerinin daha karmaşık modeller gerektirdiğini seçebilir. 5 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 3
CBS'nin hidrolojik ve hidrolik hesaplamalar için nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 3 3 3 2 2
Hangi girdinin gerekli olduğu, verilerdeki belirsizlik ve hatalar ve düzeltme yöntemlerini kullanabilir. 5 4 5 4 5 4 5 5 4 4 4 3 2 2 2 2