| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hidrolojik Modeller | İM6011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersi alan öğrencilere; hidrolojik süreçlerin modellenmesi, havza sistemlerinin irdelenmesi gibi konularda bilgi, birikim ve uygulama becerilerini kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Veri ve veri kalitesi. Hidrolojik uygulamalarda CBS sistemleri. Toplu ve dağıtılmış yağış - akış modelleri. Rezervuarlar ve göl modelleri. Nehirlerin ve taşkın bölgelerinin modellenmesi. Yaşlanmayan havzaların modellenmesi ve bölgeselleştirme. Arazi kullanım değişikliklerinin simülasyonu. |
| Ders Kaynakları |
Hidrolojik Modeller, İstanbul Teknik Üniversitesi, M. Bayazıt, 1998.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hidrolojinin tanımı | Ders |
| 2 | Hidrolojik çevrim | Ders |
| 3 | Hidrolojik sistem kavramı | |
| 4 | Hidrolojik sistemin elemanları | Ders |
| 5 | Havza modeli | Ders |
| 6 | Yağış-akış sistemleri | Ders |
| 6 | Yağış-akış sistemleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Veri temelli modeller | Ders |
| 10 | Parametrik modeller | Ders |
| 11 | Hibrit modeller | Ders |
| 12 | Fiziksel modeller | Ders |
| 13 | Uygulama | Ders |
| 14 | Final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir havzadaki drenajı hesaplamak için yağış-akış modellerini kalibre edilebilir ve kullanılabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Temel hidrolojik teori ile modellerin uygulanması arasındaki bağlantı kurulabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hangi problemlerin basit modellerle çözülebileceğini ve hangilerinin daha karmaşık modeller gerektirdiğini seçebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| CBS'nin hidrolojik ve hidrolik hesaplamalar için nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hangi girdinin gerekli olduğu, verilerdeki belirsizlik ve hatalar ve düzeltme yöntemlerini kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir havzadaki drenajı hesaplamak için yağış-akış modellerini kalibre edilebilir ve kullanılabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Temel hidrolojik teori ile modellerin uygulanması arasındaki bağlantı kurulabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| Hangi problemlerin basit modellerle çözülebileceğini ve hangilerinin daha karmaşık modeller gerektirdiğini seçebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| CBS'nin hidrolojik ve hidrolik hesaplamalar için nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| Hangi girdinin gerekli olduğu, verilerdeki belirsizlik ve hatalar ve düzeltme yöntemlerini kullanabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,8 | 5 | 4,8 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,4 | 4 | 3,6 | 3,4 | 3,2 | 2,8 | 2,6 | 2 | 2,2 |