EN
  • Anasayfa
  • İM6900 Seminer (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
İM6900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer İM6900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN
Amaç

Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. 

Ders İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.
Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve seminer dersinin amacı
1 Sunum konularının belirlenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Akademik yazım kuralları
2 Sunum konularının belirlenmesi
3 Kaynak erişimi
3 Bilimsel çalışmanın (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans tezi) düzeni, yazımı ve topluluk önünde sunulması gibi konuları hakkında öğrencilere bilgi verilmesi
4 Araştırma konusu belirleme
4 Bilimsel araştırmanın süreç ve tekniklerinin anlatılması
5 Sunum teknikleri
5 Yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma hakkında bilgi verilir
6 Sunumların gözden geçirilmesi
6 Bireysel çalışma ve Çalışmaların kontrol edilmesi
8 Sunum ve tartışma
6 Bireysel çalışma ve Çalışmaların kontrol edilmesi
8 Sunum ve tartışma
6 Bireysel çalışma ve Çalışmaların kontrol edilmesi
9 Sunum ve tartışma
6 Bireysel çalışma ve Çalışmaların kontrol edilmesi
8 Sunum ve tartışma
10 Çalışmanın BŞEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü WEB sayfasında yer alan Tez yazım formatında yazılması
11 Sunum ve tartışma
11 Daha önce belirlenen gün ve saatte sunumum yapılması
11 Sunum ve tartışma
12 Daha önce belirlenen gün ve saatte sunumum yapılması
8 Sunum ve tartışma
12 Daha önce belirlenen gün ve saatte sunumum yapılması
14 Genel Değerlendirmeler(Final)
14 Daha önce belirlenen gün ve saatte sunumum yapılması. Çalışmanın öğretim üyesine teslim edilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır.
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır.
Sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir.
akim olduğu bir konuyu güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir.
Akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir.
Tamamlanan araştırmaların yayına hazır hale getirilmesi için gereken esasların öğrenciye öğretilmesi.
Bilimsel nitelikli çalışma gerçekleştirilebilmesi amacıyla, bilinmesi gerekli olan araştırma yöntemlerinin öğrenciye aktarılması
Lisansüstü eğitimde öğrencilerin hazırladıkları çalışmaların bilimsel komitelerde sunumunda dikkat edilmesi gereken husuların açıklanması.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
akim olduğu bir konuyu güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Tamamlanan araştırmaların yayına hazır hale getirilmesi için gereken esasların öğrenciye öğretilmesi. - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel nitelikli çalışma gerçekleştirilebilmesi amacıyla, bilinmesi gerekli olan araştırma yöntemlerinin öğrenciye aktarılması - - - - - - - - - - - - - - - -
Lisansüstü eğitimde öğrencilerin hazırladıkları çalışmaların bilimsel komitelerde sunumunda dikkat edilmesi gereken husuların açıklanması. - - - - - - - - - - - - - - - -