| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | İM6900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, uygulama |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Nazile URAL (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT |
| Amaç |
Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
| Ders İçeriği |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
| Ders Kaynakları |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. Mühendislik kitapları ve online kaynaklar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sunum konularının belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Konu hakkında literatür çalışması yapar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Verilen konu hakkında sunum yapabilme | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Konu hakkında literatür çalışması yapar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | ;
| Verilen konu hakkında sunum yapabilme | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
| Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 5 | 4 | 4,33 | 3,67 | 2,33 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 |