| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Taşkın Kontrolü | İM6018 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Taşkın hadisesinin oluşum mekanizmasını, oluşabilecek bir taşkının büyüklüğünü, oluşturabileceği zararın tespit edilmesi ve önlenmesi amacıyla taşkın kontrol yapılarının tasarlanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Giriş, Taşkın Verileri, Taşkın Tahmin Yöntemleri, Taşkınların Ötelenmesi, Taşkın Ekonomisi ve Zararları, Taşkın Kontrolü Çalışmaları, Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler |
| Ders Kaynakları |
Hidrolojide İstatistik Yöntemler, Mehmetçik Bayazıt, İstanbul, 224 S. 2005
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Taşkın Verileri | Ders |
| 3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
| 3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
| 3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
| 6 | Taşkın Ötelenmesi | Ders |
| 6 | Taşkın Ötelenmesi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Taşkın Ekonomisi ve Zararları | Ders |
| 10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
| 10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
| 10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
| 13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
| 13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
| 13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
| 16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Taşkın debilerini tahmin edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkiye'de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 4 | 5 | 5 | 4 | - | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Taşkın debilerini tahmin edebilecektir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
| Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Türkiye'de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,8 | 4,8 | 4 | 3,2 | 3,8 | 3,4 | 4 | 3,6 | 3,4 | 3 | 3,6 | 3,8 | 3 | 4 | 4 |