EN
İM6025 - Sürdürülebilir Yapı Teknolojileri ve Yapı Malzemeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Yapı Teknolojileri ve Yapı Malzemeleri İM6025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Cenk KARAKURT
Amaç

Sürdürebilir ekonomik, karbon ayak izini minimize etmeye çalışan, enerji tasarrufu yapabilen teknolojik donanıma sahip yeşil yapıları ve malzemeleri tanıtmak

Ders İçeriği

Sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir yapı tasarımı

Ders Kaynakları Jamal M. Khatip, “Sustainability of construction materials”
Kibert, C.J., “Sustainable Constructıon: Green Buıldıng Design and Delivery
Haselbach, L., “The Engineering Guide to LEED-New Construction: Sustainable Construction for Engineers
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 12 1 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 5 25
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 7 2 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 7 2 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 7 3 21
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 7 2 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 10 1 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir yapılar Tartışmalı Ders
2 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
2 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
2 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
5 Yeşil binalar ve geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri Tartışmalı Ders
6 Yeşil binalar ve geri dönüştürülebilir yapılar Tartışmalı Ders
7 Geleceğin yüksek performanslı yeşil bina teknolojiler Tartışmalı Ders
8 Arasınav Tartışmalı Ders
9 Geleceğin yüksek performanslı yeşil bina teknolojileri Tartışmalı Ders
10 Sürdürülebilir yapı malzemeleri Tartışmalı Ders
10 Sürdürülebilir yapı malzemeleri Tartışmalı Ders
12 Geri dönüştürülebilir yapı malzemeler Tartışmalı Ders
13 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar Tartışmalı Ders
13 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Analitik düşünme kabiliyeti kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma, geliştirme ve değerlendirme becerisi kazanır.. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeni teknolojik malzemeler ve ilerlemeler ile ilgili bilgi edinir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeni yapım teknikleri ile geleneksel teknikleri karşılaştırarak bakış açısını geliştirir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevereye duyarlı geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri hakkında bilgi edinir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Analitik düşünme kabiliyeti kazanır. 4 5 4 3 5 4 3 2 2 5 4 5 3 4 3 4
Araştırma, geliştirme ve değerlendirme becerisi kazanır.. 4 3 3 5 4 2 5 4 4 5 5 3 3 4 4 5
Yeni teknolojik malzemeler ve ilerlemeler ile ilgili bilgi edinir. 4 5 5 4 3 5 3 4 4 5 5 3 5 2 5 5
Yeni yapım teknikleri ile geleneksel teknikleri karşılaştırarak bakış açısını geliştirir. 5 4 5 3 5 3 5 4 3 2 2 4 2 4 3 5
Çevereye duyarlı geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri hakkında bilgi edinir. 5 4 2 5 3 4 5 3 4 4 5 4 5 3 5 4