Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Yapı Teknolojileri ve Yapı Malzemeleri | İM6025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT |
Amaç |
Sürdürebilir ekonomik, karbon ayak izini minimize etmeye çalışan, enerji tasarrufu yapabilen teknolojik donanıma sahip yeşil yapıları ve malzemeleri tanıtmak |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir yapı tasarımı |
Ders Kaynakları |
Jamal M. Khatip, “Sustainability of construction materials”
Kibert, C.J., “Sustainable Constructıon: Green Buıldıng Design and Delivery Haselbach, L., “The Engineering Guide to LEED-New Construction: Sustainable Construction for Engineers |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 5 | 25 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 7 | 2 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 7 | 2 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 3 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir yapılar | Tartışmalı Ders |
2 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Yeşil binalar ve geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri | Tartışmalı Ders |
6 | Yeşil binalar ve geri dönüştürülebilir yapılar | Tartışmalı Ders |
7 | Geleceğin yüksek performanslı yeşil bina teknolojiler | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
9 | Geleceğin yüksek performanslı yeşil bina teknolojileri | Tartışmalı Ders |
10 | Sürdürülebilir yapı malzemeleri | Tartışmalı Ders |
10 | Sürdürülebilir yapı malzemeleri | Tartışmalı Ders |
12 | Geri dönüştürülebilir yapı malzemeler | Tartışmalı Ders |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | Tartışmalı Ders |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analitik düşünme kabiliyeti kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma, geliştirme ve değerlendirme becerisi kazanır.. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni teknolojik malzemeler ve ilerlemeler ile ilgili bilgi edinir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni yapım teknikleri ile geleneksel teknikleri karşılaştırarak bakış açısını geliştirir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevereye duyarlı geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri hakkında bilgi edinir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analitik düşünme kabiliyeti kazanır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Araştırma, geliştirme ve değerlendirme becerisi kazanır.. | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Yeni teknolojik malzemeler ve ilerlemeler ile ilgili bilgi edinir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Yeni yapım teknikleri ile geleneksel teknikleri karşılaştırarak bakış açısını geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Çevereye duyarlı geri dönüştürülebilir yapı malzemeleri hakkında bilgi edinir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |