Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeşil Bina Tasarımı | İM6026 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere çevre bilinci kazandırmak için sosyal, ekonomik ve çevreye en az zararlı, enerji tasarrufu sağlayan alternatif yeni yapı malzemelerinin gelişimi, yeşil bina teknolojilerini tanıtmak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Yapı Sektörünün gelişimi, yeşil yapı tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri, kaynakların etkin kullanımı ve yaşam döngüsü yaklaşımı, insan için tasarım ve yapım ilkeleri |
Ders Kaynakları |
Michael Bauer “Green Building: Guidebook for Sustainable Architecture”
Sam Kubba “Hand Book of Green Building Design and Construction”
Francis D. K. Ching “Green Building Illustrated” Sam Kubba “Hand Book of Green Building Design and Construction” Jerry Yudelson “Green Building A to Z: Understanding the Language of Green Building”Design and Construction” Miki Cook and Doug Garrett “Green Home Building: Money-Saving Strategies for an Affordable, Healthy, High-Performance Home” Abe Kruger and Carl Seville “Green Building: Principles and Practices in Residential Construction (Go Green with Renewable Energy Resources)” Abe Kruger and Carl Seville “Green Building: Principles and Practices in Residential Construction (Go Green with Renewable Energy Resources)” |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
1 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
1 | Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
9 | Yeşil bina uygulamalarının araştırılması | Tartışmalı Ders |
10 | Pasif yapılar | Tartışmalı Ders |
10 | Pasif yapılar | Tartışmalı Ders |
12 | Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar | Tartışmalı Ders |
12 | Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar | Tartışmalı Ders |
12 | Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analitik düşünme becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma, değerlendirme becerisi kazanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sunum ve ifade becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapı uygulamalarında karar verme kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre ve tasarım ilişkisi, etik ve bilimsel davranış becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analitik düşünme becerisi kazanır. | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Araştırma, değerlendirme becerisi kazanır | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 |
Sunum ve ifade becerisi kazanır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Yapı uygulamalarında karar verme kazanır. | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 |
Çevre ve tasarım ilişkisi, etik ve bilimsel davranış becerisi kazanır. | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |