EN
  • Anasayfa
  • İM6026 Yeşil Bina Tasarımı (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İM6026 - Yeşil Bina Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeşil Bina Tasarımı İM6026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere çevre bilinci kazandırmak için sosyal, ekonomik ve çevreye en az zararlı, enerji tasarrufu sağlayan alternatif yeni yapı malzemelerinin gelişimi, yeşil bina teknolojilerini tanıtmak amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Yapı Sektörünün gelişimi, yeşil yapı tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri, kaynakların etkin kullanımı ve yaşam döngüsü yaklaşımı, insan için tasarım ve yapım ilkeleri

Ders Kaynakları Michael Bauer “Green Building: Guidebook for Sustainable Architecture” Sam Kubba “Hand Book of Green Building Design and Construction”
Francis D. K. Ching “Green Building Illustrated” Sam Kubba “Hand Book of Green Building Design and Construction”
Jerry Yudelson “Green Building A to Z: Understanding the Language of Green Building”Design and Construction”
Miki Cook and Doug Garrett “Green Home Building: Money-Saving Strategies for an Affordable, Healthy, High-Performance Home”
Abe Kruger and Carl Seville “Green Building: Principles and Practices in Residential Construction (Go Green with Renewable Energy Resources)”
Abe Kruger and Carl Seville “Green Building: Principles and Practices in Residential Construction (Go Green with Renewable Energy Resources)”
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 5 15
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
1 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
1 Yeni teknolojik yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Yeşil bina tasarımı ve yapı malzemelerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
8 Arasınav Tartışmalı Ders
9 Yeşil bina uygulamalarının araştırılması Tartışmalı Ders
10 Pasif yapılar Tartışmalı Ders
10 Pasif yapılar Tartışmalı Ders
12 Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar Tartışmalı Ders
12 Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar Tartışmalı Ders
12 Yeşil bina ulusal ve uluslararası değerlendirme sistemleri ve standartlar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Analitik düşünme becerisi kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma, değerlendirme becerisi kazanır Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sunum ve ifade becerisi kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yapı uygulamalarında karar verme kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevre ve tasarım ilişkisi, etik ve bilimsel davranış becerisi kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Analitik düşünme becerisi kazanır. 2 4 4 3 5 5 4 3 5 5 2 5 4 3 4 5
Araştırma, değerlendirme becerisi kazanır 4 3 3 4 5 5 4 3 5 5 4 5 5 4 5 2
Sunum ve ifade becerisi kazanır. 5 4 4 3 4 5 2 5 3 5 5 4 4 5 5 3
Yapı uygulamalarında karar verme kazanır. 3 5 5 4 4 5 4 4 4 3 2 4 5 3 5 2
Çevre ve tasarım ilişkisi, etik ve bilimsel davranış becerisi kazanır. 5 2 5 5 2 5 3 5 3 5 5 4 5 4 4 5
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. 4 4 5 2 4 5 2 4 5 4 3 4 5 4 5 5
Yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel ve ekonomik etkilerini belirler. 3 4 3 4 5 5 4 5 2 4 5 3 4 4 3 5