EN
  • Anasayfa
  • İM6030 Çevre Dostu Kompozit Yapı Malzemeleri (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İM6030 - Çevre Dostu Kompozit Yapı Malzemeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Dostu Kompozit Yapı Malzemeleri İM6030 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Amaç

Bu dersin amacı, yapı sektöründe çevreye duyarlı yaklaşımı teşvik etmek için sürdürülebilir, geri dönüştürülebilir ve doğal kaynaklı kompozit yapı malzemelerinin tanıtılması ve bu malzemelerin çevresel etkilerinin değerlendirilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında çevre dostu kompozit malzemelerin tanımı, sınıflandırılması, üretim teknikleri, mekanik ve fiziksel özellikleri, kullanım alanları ve yaşam döngüsü analizleri gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, bu malzemelerin çevresel faydaları ve yapı sektöründeki uygulamaları da incelenmektedir.

Ders Kaynakları Çevre Dostu İnşaat ve Yapı Malzemeleri, Woodhead Publishing, 2014.
Doğal Elyaf Kompozitleri: Malzemeler, İşlemler ve Özellikler, Woodhead Publishing, 2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ara Sınav 2 10
Uygulama 1 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
10
Kategori
10
Mesleki Seçmeli Dersler
10
Temel Meslek Dersleri
10
Uygulama Dersleri
10
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 2 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre dostu kompozit malzemelere giriş ve dersin kapsamının tanıtılması. Tartışmalı Ders
2 Kompozit malzeme kavramı, bileşenleri ve sınıflandırılması. Tartışmalı Ders
3 Sürdürülebilirlik ilkeleri ve yapı sektöründe çevresel etkiler. Tartışmalı Ders
4 Doğal ve geri dönüştürülmüş liflerin yapı malzemelerinde kullanımı. Tartışmalı Ders
5 Matris malzemeleri: polimer, çimento ve diğer bağlayıcılar. Tartışmalı Ders
6 Çevre dostu kompozitlerin üretim teknikleri ve işlem süreçleri. Tartışmalı Ders
7 Kompozit malzemelerin mekanik ve fiziksel özelliklerinin incelenmesi. Tartışmalı Ders
8 Kompozit malzemelerin ısı, nem ve çevresel koşullara karşı dayanımı. Tartışmalı Ders
9 Yaşam döngüsü analizi (LCA) ve çevresel performans değerlendirmesi. Tartışmalı Ders
10 Yapı sektöründe çevre dostu kompozitlerin uygulama alanları. Tartışmalı Ders
11 Güncel teknolojiler ve inovatif kompozit malzeme örnekleri. Tartışmalı Ders
12 Ulusal ve uluslararası standartlar, sertifikalar ve yönetmelikler. Tartışmalı Ders
13 Öğrenci proje sunumları ve vaka çalışmaları. Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme, geri bildirim ve dersin kapanışı. Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, çevre dostu kompozit yapı malzemelerinin temel kavramlarını ve bileşenlerini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kompozit malzemelerin üretim süreçlerini ve çevresel etkilerini analiz eder. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğal ve geri dönüştürülmüş kaynaklardan elde edilen kompozitlerin özelliklerini değerlendirir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yapı sektöründe sürdürülebilir kompozit malzemelerin kullanım alanlarını tanımlar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevre dostu kompozitlerle ilgili güncel gelişmeleri ve yenilikçi çözümleri tartışır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, çevre dostu kompozit yapı malzemelerinin temel kavramlarını ve bileşenlerini açıklar. 5 5 1 2 5 5 2 3 4 5 2 4 3 5 4 3
Kompozit malzemelerin üretim süreçlerini ve çevresel etkilerini analiz eder. 2 4 5 1 4 5 3 4 2 2 5 4 3 3 2 5
Doğal ve geri dönüştürülmüş kaynaklardan elde edilen kompozitlerin özelliklerini değerlendirir. 5 3 3 3 5 4 5 5 3 4 1 2 4 3 4 5
Yapı sektöründe sürdürülebilir kompozit malzemelerin kullanım alanlarını tanımlar. 4 4 5 3 2 1 3 2 1 4 5 3 4 5 3 2
Çevre dostu kompozitlerle ilgili güncel gelişmeleri ve yenilikçi çözümleri tartışır. 3 3 4 5 3 2 2 1 4 5 3 2 2 5 3 4
Ortalama Değer 3,8 3,8 3,6 2,8 3,8 3,4 3 3 2,8 4 3,2 3 3,2 4,2 3,2 3,8